Editura Evenimentul si Capital

NEREGULI GRAVE ale autorităţilor în cazul #Colectiv. NEPĂSARE, incompetență sau REA-VOINŢĂ? Informaţii incredibile despre SISTEMUL INCAPABIL să gestioneze situaţia

Nereguli grave ale autoritatilor in cazul #Colectiv
Autor: | | 6 Comentarii | 1751 Vizualizari

“#Colectiv: victime disperate, stat neputincios”. Acesta este titlul dat unui articol care demască situaţia reală în cazul #Colectiv, după mai bine de două luni și jumătate de la tragedia care a îndoliat România.

Pe pressone.ro, voluntarii care s-au oferit să ajute oamenii afectaţi de cazul Colectiv, au scos la iveală faptul că Ministerul Sănătății nu are încă o echipă care să gestioneze relația cu supraviețuitorii și nevoile acestora. Voluntarii au solicitat de mai multe ori înființarea unui grup operativ, dar oficialii din minister nu au avut răspunsuri nici la întâlnirea recentă de la Palatul Victoria.

Pavel Popescu, unul dintre voluntarii care au participat la întâlnire şi care a convins clinici din Norvegia și Finlanda să primească răniți din Colectiv, a oferit detalii despre conţinutul discuţiilor de la Guvern: “Până la revenirea noastră în țară, măsurile au fost aproape inexistente, în afara acelui hotline, nefuncțional în cea mai mare parte a timpului. Nu pot să numesc o măsură concretă a Ministerului.”

Grupul de voluntari din țară și străinătate, autodenumit Comandamentul Colectiv, a fost primit de șeful Cancelariei premierului - Dragoș Tudorache și de ministrul Sănătății - Patriciu Achimaș-Cadariu. Încă de la jumătatea lunii decembrie s-a cerut constituirea unui grup operativ format din reprezentanți de la ministerele Sănătății, al Muncii și de Interne, care “să acționeze și să poată verifica cu deadline-uri ce se întâmplă cu acești oameni și cu măsurile integrate de sprijin”.

În scrisoarea transmisă premierului Dacian Cioloș și ministrului Sănătății pe 14 decembrie 2015, voluntarii atrăgeau atenția asupra disfuncționalităților din sistem. “Ne aflăm în etapa în care toți pacienții Colectiv, fie că se află în țară sau în străinătate, au nevoie de răspuns unitar în ceea ce privește continuarea îngrijirilor medicale, și în special faza de recuperare post-externare”, se spunea în document. Premierul Cioloș declara atunci că va sprijini inițiativele voluntarilor. Din păcate, Ministerul Sănătății n-a făcut decât să înființeze o linie telefonică unică pentru victime, dar care redirecționează solicitările. “Apelând acest număr, am aflat că cei de acolo nu acționează efectiv, ci se ocupă cu redirecționarea cazurilor: pentru decontarea costurilor de spitalizare și a tratamentelor post-spitalizare în țară, către Crucea Roșie; pentru decontarea costurilor de spitalizare și a tratamentelor post-spitalizare în străinătate, către Fundația Mereu Aproape; pentru nevoi sociale și suport psihologic, către Fundația Estuar", a spus Victor Gabriel Dobre, fost angajat al clubului Colectiv și victimă a incendiului din 30 octombrie.

La insistențele voluntarilor, s-a ajuns la Mihaela Tănase, purtător de cuvânt al Casei Naționale de Asigurări de Sănătate (CNAS), care ar face parte din grupul operativ. “Întâlniri există de mult timp, grupurile operative există, atât doar că n-am bătut toba asupra lor. Toate solicitările primite la numărul unic sunt direcționate către cei care pot oferi ajutor. Ele sunt centralizate și se analizează feedback-ul. Fiecare pacient are o fișă completată permanent cu ce se întâmplă în perioada de recuperare", a spus aceasta.

Cu toate acestea, oficialii sunt contraziși de românii din străinătate. “Vreau să vă asigur că acel grup nu există. Dacă ar exista, ar fi public, căci acesta este rostul lui. Ar mai exista o adresă de e-mail și o echipă. De o lună și ceva ne rugăm de ei să ne ofere măcar 4-5 nume pentru acest grup, iar ei ne întreabă pe noi dacă putem să le trimitem, din grupul nostru de voluntari, câteva persoane care să se ocupe. Este scandalos și absurd să nu se găsească în tot acel minister câțiva funcționari cu abilități de management, și să ne ceară tot nouă sprijinul, care locuim la mii de kilometri distanță și care am lucrat benevol câte 4-5 ore pe zi, în ultimele luni. Pentru victime există milioane de euro disponibili, dar pur și simplu nu are cine să gestioneze banii", spune Pavel Popescu, care a venit din Norvegia pentru întâlnirea de vineri, 15 ianuarie.

Unii supraviețuitori s-au gândit la sinucidere:

“Nu cerem decât o echipă de 4-5 oameni reuniți într-o cameră, care să trimită pacienții la evaluare. Această evaluare trebuie făcută de un grup constant de medici, care să-i spună pacientului ce are de făcut și să completeze formularul cu starea de sănătate, apoi să îi dea o carte de vizită unde să se adreseze pentru kinetoterapie, consiliere psihologică sau ce are nevoie. Unii pacienți sunt așa de descurajați de ceea ce urmează în viața lor, că s-au gândit și la sinucidere. Nu au nicio informație, nu știu ce trebuie să facă, unde să ceară ajutor", a declarat Pavel Popescu.

Un alt voluntar, prezent la întâlnirea de săptămâna trecută, Ramona Strugariu (n.r. - stabilită la Bruxelles), a spus că Ministerul Sănătății face un apel către pacienți să-și trimită informațiile și adresele de e-mail, pentru a putea fi coordonați de un grup special constituit. “Am avut o discuție pe ce s-a făcut și ce trebuie făcut în continuare. În legătură cu acel hotline pe care l-a stabilit Ministerul Sănătății, am concluzionat că nu funcționează eficient și că pacienții sunt direcționați către fundații, ceea ce nu e tocmai firesc. Ar trebui să fie gestionați către un grup operativ cu reprezentanți ai Ministerului Sănătății, care să fie în legătură cu Cabinetul primului ministru”, a declarat Ramona Strugariu.

Loading...
Pagina 1 din 2



Alte articole din categoria: Fapt divers

evz.ro
libertatea.ro
rtv.net
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
infoactual.ro
unica.ro
fanatik.ro
dcnews.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE Şi
FACEBOOK
evz.ro

Articole salvate