Atracțiile pentru care Iordania asaltată de turiști. Ocupă locul 8 în lume la creșterea veniturilor din turism

Atracțiile pentru care Iordania asaltată de turiști. Ocupă locul 8 în lume la creșterea veniturilor din turismPetra este cel mai vizitat obiectiv din Iordania. Sursa foto: Dreamstime

Regatul s-a clasat pe locul 8 la nivel global în ceea ce privește creșterea încasărilor din turismul internațional în primul trimestru (T1) din 2023, potrivit Organizației Națiunilor Unite pentru Turism (UNWTO).

Cel mai recent Barometru mondial al turismului UNWTO, care monitorizează în mod regulat tendințele turistice globale, a arătat că încasările din turismul internațional ale Iordaniei au înregistrat o creștere de 31% în primele trei luni ale anului 2023, comparativ cu trimestrul I din 2019, scrie The Jordan Times.

Iordania a fost precedată de Mauritius, Portugalia, Maroc, Turcia, Serbia, România și Pakistan, care au marcat o creștere de 208%, potrivit raportului.

Turismul a revenit aproape la nivelul dinaintea pandemiei

Datele arată, de asemenea, că destinațiile cu cea mai mare creștere a sosirilor de turiști internaționali în primul trimestru al anului 2023, comparativ cu trimestrul I din 2019, sunt Qatarul, cu o creștere de 98 la sută, urmat de Arabia Saudită, cu o creștere de 64 la sută, și Albania, cu o creștere de 54 la sută.

„Turismul internațional este pe cale să revină la nivelurile pre-pandemice, cu de două ori mai mulți oameni care călătoresc în primul trimestru al anului 2023 decât în ​​aceeași perioadă din 2022, a spus UNWTO într-un comunicat recent.

Raportul a afirmat că sosirile de turiști internaționali au atins 80% din nivelurile pre-pandemice în primul trimestru al anului 2023. În această perioadă, aproximativ 235 de milioane de turiști au călătorit în lume, ceea ce reprezintă mai mult de două ori numărul de turiști înregistrat în primul trimestru al anului 2022.

„Orientul Mijlociu a înregistrat cea mai puternică performanță, fiind singura regiune care a depășit sosirile din 2019 [+15%] și prima care a recuperat cifrele pre-pandemice într-un trimestru”, se arată în raport.

În 2023 se așteaptă un număr record de turiști

Europa a recuperat 90% din sosirile de turiști exitente înainte de pandemie, în timp ce Africa a atins 88%, Americile au recuperat aproximativ 85% din nivelurile din 2019, iar Asia și Pacificul au recuperat 54 la sută din nivelurile de sosiri de turiști înregistrate înainte de pandemie, a adăugat raportul.

Raportul prezice o redresare continuă a turismului internațional în 2023 „susținut de cererea puternică, de redresarea susținută a conectivității aeriene, precum și de recenta redeschidere a Chinei și a altor piețe și destinații importante din Asia”.

Cu toate acestea, sondajul grupului de experți al UNWTO indică faptul că „mediul economic provocator continuă să fie principalul factor care influențează redresarea efectivă a turismului internațional în 2023, cu o inflație ridicată și creșterea prețului petrolului traduse în costuri mai mari de transport și cazare”, potrivit raportului.

Iordania investește mult în siguranța turiștilor

Profesorul asociat de marketing turistic și decan asistent la Școala de Turism și Ospitalitate de la Universitatea Yarmouk, Salem Harahsheh a remarcat că Iordania se bucură de o gamă variată de caracteristici geografice și de un nivel ridicat de siguranță și securitate, care o deosebesc ca atracție turistică „favorită” .

„Regatul oferă diverse produse turistice care îi permit să vizeze și să atragă diferite tipuri de turiști din diferite piețe din întreaga lume”, a declarat el pentru The Jordan Times.

Include situri istorice și arheologice, cum ar fi Petra și situri importante din punct de vedere religios, cum ar fi locul Botezului lui Iisus Hristos, a remarcat Harahsheh.

Ce atracții are Iordania

Vizitatorii se pot bucura, de asemenea, de experiențe de turism medical la Izvoarele Termale Ma’in și Marea Moartă și pot vizita rezervații naturale din diferite regiuni din Regat, a adăugat el.

Mai mult, Harahsheh a subliniat că menținerea acestui nivel de creștere necesită sporirea eforturilor de marketing prin creșterea bugetului alocat, diversificarea strategiilor utilizate și extinderea piețelor vizate.

El a subliniat, de asemenea, importanța sporirii eforturilor pentru a se asigura că beneficiază comunitățile locale de această creștere a afluxului de turiști.

„Acest lucru se poate realiza prin crearea de produse turistice comunitare care să le ofere turiștilor o experiență autentică și, în același timp, să le ofere localnicilor o sursă de venit.

„Este, de asemenea, important să sprijinim înființarea de proiecte care angajează localnici și le oferă turiștilor serviciile necesare de-a lungul traseelor ​​turistice, cum ar fi mici hoteluri și magazine de meșteșuguri tradiționale”, a spus el. (Traducere: Mays Ibrahim Mustafa/ Rador).

 

Ne puteți urmări și pe Google News