Horaţiu Mălăele, cel mai bun actor la Festivalul de Teatru din Croaţia

Horaţiu Mălăele, cel mai bun actor la Festivalul de Teatru din Croaţia

O performanţă deosebită. Spectacolul Teatrului Naţional „I. L. Caragiale” din Bucureşti cu „Lecţia” de Eugène Ionesco, în regia lui Horaţiu Mălăele, prezentat în Croaţia, în ajunul închiderii Small Scene Theater Festival din Rijeka, a fost răsplătit cu două premii, unul acordat de juriul festivalului, celălalt de public.

La cea de a 22-a ediţie a festivalului internaţional al teatrului de cameră desfăşurat la Rijeka, juriul a decis acordarea premiului ”Veljko Maričić” pentru cea mai bună interpretare masculină lui Horaţiu Mălăele, profesorul din “Lecţia” (ex-aequo cu Nebojša Glogovac – Jugoslav Drama Theater din Belgrad).

Spectacolul „Lecția” al TNB s-a bucurat de o largă audienţă, fiind răsplătit şi cu premiul Dalibor Foretić, acordat de publicul festivalului.

Ne puteți urmări și pe Google News

Tematica acestei ediţii, „Teatrul și timpurile moderne: între splendoare și disperare”, a reunit spectacole alese să spună, prin mijloace teatrale, că astăzi, “întreaga noastră existență, spiritualitatea și supraviețuirea evenimentelor culturale, sunt adesea puse sub semnul întrebării”, aşa cum declara Bojan Munjin, selecţionerul festivalului. Spectacolele alese au prezentat un tablou amplu şi neliniştitor despre climatul actual, ”de insatisfacție, alienare digitală și zgârcenie economică, în care, rasa umană riscă să contacteze noi nevroze globale, care au început deja să apară din toate părțile, în timp ce glorioasa noastră civilizație de astăzi este, paradoxal, împărțită între splendoare și disperare”.

În timp ce ”Lecția”, spectacolul Teatrului Național ”I.L.Caragiale” din București a vorbit despre manipulare și control, ”Alexandra Zec” -Teatrul HKD din Rijeka, un alt favorit al festivalului, a spus o poveste contemporană despre război, violență și natura distructivă a rasei umane. Multe alte teme de interes au fost pe scena festivalului: aroganța oamenilor moderni care trăiesc pentru a cheltui și a se distra, uitând de responsabilități în ”Burgeoisie”, piesa Teatrului de Balustradă din Praga, criză, iubire și disperare în ”Kazimir și Karolina”, piesa ”Atelier 212” din Belgrad, iraționalitatea umană și gândirea limitată, în ”The Broken Jug”, adus de Jugoslav Dramma Theater, povești despre demoni moderni, în ”A short story on the Antichrist”, al Bitef Theater din Belgrade, iar ”Hedda Gabler”, al Teatrului Național din Maribor, Slovenia, a evocat, percutant, erosul distrugerii.

Potrivit organizatorilor, fiecare dintre aceste spectacole a reprezentat „o explorare estetică a posibilităților scenei, a răspunsului audienței, a importanței subiectelor abordate și a teatrului însuși”.