Ești liceean și ai foarte multe idei de proiecte? Youth Bank te finanțează!

Ești liceean și ai foarte multe idei de proiecte? Youth Bank te finanțează!

Organizat pe bază de voluntariat, programul oferă tinerilor un cadru în care să lucreze împreună și să ia decizii cu privire la comunitatea din care fac parte. Douăzeci de tineri liceeni , promoveze și administrază transparent un fond special destinat finanțării și implementării proiectelor de către liceeni.

Programul inițiat de tineri pentru tineri a luat naștere în anul 2006, coordonat de Asociația pentru Relații Comunitare (ARC) și s-a bucurat de un imens succes în Cluj-Napoca, motiv pentru care a fost extins la nivel național în alte 14 orașe importante din țară precum: București, Timișoara, Iași, Alba Iulia, Constanta etc.

La încheierea celei de-a cincea ediție Youth Bank, am făcut cunoștiință cu câțiva membri ai echipei YouthBank București, din anii precedenți. De la ei am aflat că experiența Youth Bank i-a format ca oameni și au dobândit abilități de comunicare, negociere, administrație financiară și conducere. Odată formată, echipa a fost instruită de specialiști, în domenii precum:  fundraising, ledearship, public speaking .După ce au strâns banii pentru fondul Youth Bank( au împachetat de cadouri în perioada sărbătorilor, au organizat concerte și petreceri) aceștia l-au folosit pentru a finanța viitoarele proiecte ale tinerilor înscriși în program.

Ne puteți urmări și pe Google News

Fiecare proiect a primit o notă și i s-a acordat un buget de maxim 2500 de lei.Anul acesta au fost alese 12 proiecte. Proiectul Neon Saga a avut ca scop finanțarea orfelinatului Cireșarii nr 2 , Ad House a avut la bază un scurt metraj care ne arată efectele mass-media asupra societății. Alte proiecte au vizat educarea populației în domeniul teatrului contemporan sau au avut ca obiectiv schimbare mentalitățiilor cu privire la persoanele care au o altă orientare sexuală.

Cel mai interesant proiect, ne spune Alexandra Antonescu, membru vechi Youth Bank, a fost licitația de experiență, unde oamenii și-au licitat cele mai neobișnuite experiențe:  zborul cu avionul, scufundări , bungee-jumping și au fost de acord să repete experiența cu „cel care dă mai mult”.

Tot acești tineri s-au ocupat de selectarea proiectelor, intervievarea recruților și de monitorizare. Au fost înscrise peste 130 de proiecte, care au fost selectate pe criterii clare:fezabilitate, originalitate, impactul asupra societății. Condiția de participare a fost ca echipa să fie înscrisă la un liceu din sectorul 1 sau 2 și să cuprindă minim 3 membri și un adult respunzător de gestionarea bugetului. Pe termen lung liceeni și-au setat un nou obiectiv, acela de a transforma programul într-o fundație și  să atragă și studenții de partea lor.