EROII operaţiunii COCAINA au fost cinci ofiţeri sub acoperire ROMÂNI. Detaiile ULUITOARE oferite de aceştia anchetatorilor

EROII operaţiunii COCAINA au fost cinci ofiţeri sub acoperire ROMÂNI. Detaiile ULUITOARE oferite de aceştia anchetatorilor

Traficanţii reţelei de droguri care încercau să transporte tone de cocaină din Columbia la Amsterdam prin portul Constaţa au gândit operaţiunea până la cel mai mic detaliu. Asta ar fi fost de ajuns să nu fie prinşi dacă cinci ofiţeri sub acoperire români nu ar fi fost infiltraţi între ei.

Aceştia au fost oamenii care le-au comunicat anchetatorilor detaliile cheie cu privire la modul în care drogurile urmau să fie aduse în ţară şi despre membrii grupării. Pentru a-şi ascunde urmele, traficanţii au adus zeci de transporturi cu mii de tone de banane, plătind impozit numai pe o mică parte din acestea.

 

Membrii organizaţiei par să fi fost extrem de meticuloşi, judecând după detaliile oferite anchetatorilor de ofiţerii infiltraţi. Membri ai grupării s-au întâlnit cu un cetăţean rus, implicat şi el în reţea, pentru a le oferi detalii cu privire la modul în care drogurile să fie scoase din container fără a fi afectate. Asta se întâmpla cu 11 zile înainte ca drogurile să ajungă în portul Constanţa.

După discuţia cu colegul rus, traficanţii au pus la punct toate detaliile: au cumpărat sisteme de îndoit bare metalice, flexuri, aparate de sudură şi un utilaj care să înlesnească desfacerea podelei containerului pentru a putea recupera drogurile ascunse, timp în care suspecţii erau sub filaj. Din informaţiile obţinute în urma filajului, anchetatorii au aflat că transportul va ajunge în Portul Constanţa într-un timp foarte scurt.

Două containere în care se aflau droguri aveau să părăsească Portul Constanța pe 26 iunie. Unul dintre ele a fost parcat și păzit în apropiere de ieșirea din Port.

Cel de-al doilea a fost ţinut într-un spaţiu special închiriat la Eforie Sud, iar pe 26 iunie membrii reţelei au desigilat unul din containere şi au fost prinşi în flagrant după ce l-au tăiat şi pe cel de-al doilea. Cei cinci suspecţi sunt însă doaro piesă a întregului mecanism. Din Portul Constanţa, o altă grupare a întregii reţele avea să se ocupe de transportul tonelor de cocaină în Europa de Vest.

Procurorul şef DIICOT Daniel Horodniceanu: „Este cea mai mare cantitate de cocaină prinsă vreodată pe teritoriul statului român şi cred că este una dintre cele mai mari din Europa”.

Pentru a nu trezi suspiciuni, traficanţii au făcut zeci de transporturi de banane din Columbia în România, strategie pentru a-şi creşte veniturile, pregătind paşii evaziunii fiscale: cantităţile de banane trecute în acte erau la fiecare transport mult mai mici decât cele reale.