Editura Evenimentul si Capital

După dezastrul produs de uraganul IRMA Veolia a reluat în timp record producția și distribuția de apă din insula Saint-Martin

Autor: | | 0 Comentarii | 660 Vizualizari

Uraganul Irma a distrus insula în proporție de 95% iar în zona franceză a insulei, unde Irma a lovit cu circa 200 de km pe oră, pagubele sunt estimate la 200 milioane de euro.

Insula Sfântul Martin (neerlandeză Sint Maarten; franceză Saint-Martin) este o insulă tropicală din nord-estul Caraibelor, situate la 250 km nord de Guadelupa și 240 km est de Puerto Rico. Insula, cu o suprafață de 98 km², este divizată în părți aporximativ egale între Franța și Olanda, fiind unul dintre cele mai mici teritorii locuite partajate între două națiuni. Partea de sud a insulei este numită Sint Maarten și face parte din Regatul Țărilor de Jos iar partea nordică a insulei este numită Saint-Martin și este parte din regiunea de peste mări franceză Guadelupa. 

Principala problemă cu care s-au confruntat localnicii și autoritățile din Sant-Martin a fost lipsa apei potabile. Problemă care însă și-a găsit rapid rezolvarea prin implicarea grupului Veolia.  Echipele sale au acționat prompt pentru refacerea producției și distribuției apei, reușind cu câteva zile în avans să aducă stația de desalinizare a insulei la o capacitate de producție de 30% și astfel să alimenteze rețeaua de distribuție cu până la 1.5 milioane de litri pe zi. Printre primele măsuri luate se numără reluarea, încă din 12 septembrie, a furnizării apei pentru spital și totodată asigurarea unor rezerve de apă în cazul producerii unui alt cataclism. Solicitate și controlate de autoritățile locale, soluțiile în caz de urgență au fost aplicate temporar pentru a ajuta Crucea Roșie Franceză. Distribuția de apă la o calitate sigură permit e asigurarea condițiilor de igienă dar, momentan nu poate înlocui apa îmbuteliată pentru consum.  Creșterea capacității de producție va avea loc după punerea în funcțiune a unei stații mobile de desalinizare care aparține filialei Veolia din Madrid. Așadar, producția apei se îmbunătățește zilnic. De la producție până la distribuție, echipele Veolia lucrează atât in rețea cât și în branșamente individuale pentru  ca acestea să-și reia atribuțiile de bază.  Deși avariile produse de uragan au fost uriașe, până în acest moment un sfert din brașamente au fost refacute iar în câteva săptamîni până va fi reluata activitatea normală. Angajații, experții în situații de urgență, desalinizare, distribuție de apă potabilă, sanitație și reabilitarea rețelei, inclusiv voluntarii Veolia, grupul Veolia și fundația sa, ghidându-se  după un principiu de bază din statutul societății, și anume social responsibility, fac tot posibilul pentru a sprijini comunitatea din Saint-Martin și rămân solidari cu cei atât de greu afectați de acest dezastru natural. 

Grupul Veolia este lider mondial în furnizarea serviciilor de apă, de energie şi de salubritate iar în România, Veolia furnizează servicii de alimentare cu apă potabilă și de canalizare, precum și servicii de energie prin Apa Nova București, Apa Nova Ploiești, Veolia Energie Iași și Veolia Energie Ploiești.

Pagina 1 din 1



Alte articole din categoria: Social

evz.ro
libertatea.ro
rtv.net
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
infoactual.ro
unica.ro
fanatik.ro
dcnews.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE Şi
FACEBOOK
evz.ro

Articole salvate