În perioadele de criză economică, o maşină nouă este trecută la coada listei de cumpărături. Imediat după o maşină rulată
Explicaţia este simplă: preţul iniţial este semnificativ mai mic. De exemplu, un Volkswagen Golf nou costă în jur de 16.000 de euro (circa 14.000 cu programul Remat).
Tentaţii riscante
Cei care optează pentru aceeaşi maşină, din 2013, o găseşte la dealerii din Germania la un preţ semnificativ mai mic, în jur de 10.000 de euro, potrivit site-urilor de profil. Deşi este tentant, ar fi bine să vă gândiţi de două ori înainte de a lua o astfel de decizie. Pentru că preţul nu este mic fără un motiv serios: costurile cu reparaţiile pot ajunge la mii de euro. Adevărat, acestea apar în timp, mai repede sau mai târziu, în funcţie de cât de uzată este maşina.
Timp pierdut
La care se adaugă şi timpul pierdut în care nu veţi putea folosi maşina, cât timp aceasta stă în service. Apoi, calitatea manoperei. Potrivit datelor din piaţă, o oră de manoperă la un service este în jur de 50-60 de lei (preţ orientativ), dar depinde de mulţi factori precum complexitatea lucrării, calitate, zona etc. La care se adaugă preţul pieselor, care poate depăşi şi 1.000 de lei. Tocmai aceasta este şi problema la o astfel de achiziţie: nu ştiţi niciodată când se poate strica ceva şi nu ştiţi exact cât va costa reparaţia. Dacă nu vreţi să vă bateţi capul, singura soluţie 100% este o maşină nouă. Aceasta vine cu predictibilitate şi un control al costurilor fără egal, esenţial mai ales dacă sunteţi genul de persoană ocupată, aflată mereu în mişcare şi care face mulţi kilometri pe an.
Maşină nouă, uzură zero
„În acelaşi timp, automobilul nou vine cu avantajul uzurii zero, ceea ce duce la o fiabilitate mai bună şi o predictibilitate a costurilor de întreţinere şi a valorii de revânzare”, a declarat pentru EVZ Alexandru Şeremet, specialist comunicare BMW România.
Garanţia oferită pentru un automobil nou se traduce mai ales prin lipsa stresului şi un risc aproape zero În plus, un automobil nou oferă marele avantaj că, în alegerea sa, nu sunteţi restricționaţi la o anumită configurație. Doriţi scaune încălzite sau alte opţiuni considerate exotice de cei mai mulţi cumpărători? Foarte greu veţi găsi o maşină rulată cu ceea ce vă doriţi.
Opțiunile considerate „exotice”, precum scaunele încălzite, sunt greu de găsit pe o mașină rulată
În plus, automobilul nou este susţinut de o serie extinsă de servicii, pe care nu le veţi găsi la o maşină rulată. Garanţie suplimentară, finanţare în condiţii avantajoase şi pachete de service suplimentare pe care le puteţi personaliza.
Maşina rulată, de la dealeri
Dacă vreţi să vă luaţi maşină rulată, o variantă mai sigură ar fi de la un dealer oficial. Între autombilele second-hand cumpărate „din târg” şi automobilele rulate cumpărate de la un dealer oficial există o diferenţă semnificativă. Chiar dacă preţurile sunt mai mari, acestea sunt justificate prin serviciile extinse de garanţie şi de verificare a maşinii. Astfel, nu riscaţi să vă luaţi un automobil care doar arată bine, dar care va începe să aibă mari probleme la scurt timp după achiziţie. Dealerii oficiali oferă maşini uzate cu garanţie şi de doi ani de zile, servicii de finanţare şi un automobil verificat, cu istoric de service transparent. În plus, puteţi găsi maşini premium uzate, dar cu garanţie de producător, la preţuri foarte atractive. O maşină compactă premium, cu garanţie, poate costa în jur de 12.000 euro.