Cum „s-a lăsat” CFR Călători învinsă de Transferoviar

Cum „s-a lăsat” CFR Călători învinsă de Transferoviar

Anchetatorii au indicii că Transferoviar ar fi beneficiat de „atribuirea unor contracte de lucrări şi servicii, în condiţiile în care societățile comerciale controlate de Mitică Călin nu dețineau capacitatea tehnică şi economică de a efectua lucrările şi serviciile contractate”, dar și de „decontarea unor lucrări şi servicii neefectuate”.

 Beneficiind și de aceste resurse financiare, Transferoviar a ajuns „să fure” călătorii CFR-ului care au preferat compania lui Mitică și nu pe cea de stat. Procurorii DNA chiar precizează că afaceristul dorea „acapararea unei cote de piață cât mai mari, pe criterii clientelare și prin corupție”.

Motivele care au dus la câștigarea călătorilor de Transferoviar au fost:

1. Prețuri cu 50% mai mici decât la stat. Spre exemplu, pe ruta București-Galați un bilet la privat este 32 de lei, iar la CFR ajunge la 62 de lei.

2. Fără naș. În trenurile lui Mitică nu se poate merge cu Nașu’. Biletele sunt controlate de două ori pe fiecare cursă. O dată de controlor, la pornire, și o dată pe traseu, la supra control.

3. Trenuri curate. Deși o mare parte din vagoanele celor de la Transferoviar sunt vechi, ele au fost recondiționate și arată mai bine decât vagoanele noi ale celor de la CFR. Chiar și draperiile de la ferestrele trenurilor sunt proaspăt spălate și miros a parfum. În schimb, în liniile denumite săgețile albastrele ale CFR-ului draperiile sunt pline de praf.

4. Non-combatul CFR-ului în bătălia cu Transferoviar. Deși compania lui Mitică a introdus trenurile ieftine, de tip personal, de aproape doi ani, CFRul încă nu a reacționat. Spre exemplu, pe ruta București- Galați nu există o linie ieftină, deși la concurentul privat se merge și în picioare până la Brăila sau Galați.

Unde duc trenurile

Societatea Transveroviar efectuează curse între București-Buzău, Cluj Napoca- Oradea, Galați -Bârlad, Buzău- Nehoiașu, Titan Sud- Oltenița, Ploiești Sud-Slănic, București Nord -Galați, București Nord - Slănic și Oradea - Băile Felix.