Cum poți înțelege un muzeu?

Cum poți înțelege un muzeu?

Romanul „Maestrul de la Prado„ , de Javier Sierra, cel mai bine vândut roman de ficţiune din Spania în anul 2013, este ca un ghid de artă care se citește ca o carte polițistă.

„Maestrul de la Prado” , apărut la Editura RAO, este un periplu prin cele mai puţin cunoscute cronici ale celebrei pinacoteci din lume, Muzeul Prado. „Javier Sierra ne arată cum toate obiectele de artă din muzeul nostru ajută la o mai mare înţelegere a istoriei şi filosofiei“, spune Miguel Zugaza, directorul Muzeului Prado.

Cartea este o aventură care le va schimba cititorilor percepția asupra artei. În acest roman, Javier Sierra i se prezintă cititorului în calitate de învățăcel și de maestru totodată, dezvăluindu-i tainele operelor de artă din Muzeul Prado. În acest scop, autorul ţese o intrigă palpitantă, bazată pe prezența și învățăturile doctorului Luis Fovel, personaj misterios, pe care foarte tânărul Sierra l-a cunoscut în timp ce admira tabloul „Perla” al lui Rafael. Cartea este un ghid al picturii renascentiste, dar se citeşte ca un policier. Plimbându-se împreună cu Fovel prin sălile muzeului, autorul face descoperiri care-l vor purta mult mai departe decât și-ar fi închipuit vreodată. Viziuni mistice, profeții, conspirații, erezii și chiar mesaje care par să fi venit din „lumea de dincolo“ i-au inspirat pe maeștri ca Rafael, Tițian, Bosch, Juan de Juanes, Botticelli, Brueghel sau El Greco.

Format în lumea jurnalismului, Javier Sierra a scris câteva romane foarte bine primite de public, care au un numitor comun: sunt, pentru cititor, o modalitate de a trece în alte lumi prin intermediul unei căi de acces solid documentate despre mistere științifice și istorice. Javier Sierra este singurul autor spaniol contemporan ale cărui romane s-au situat în topul celor mai vândute zece romane din SUA. Cărțile sale au fost traduse în peste patruzeci de limbi.

„Maestrul de la Prado este o carte destinată nu neapărat celor initiați, cât mai degrabă celor care doresc să se inițieze. Cei initiați nu vor fi dezamăgiți, fiindcă vor găsi în ea multe lucruri care le sunt deja cunoscute. Însă, în realitate, romanul se adresează mai ales acelor cititori care, la fel ca mine pe vremea aceea, au acum douăzeci de ani, n-au îndrăznit să pătrundă în lumea artei și care, deodată, întâlnesc un ghid care le explică faptul că tablourile cu adevărat importante nu doar reflectă o scenă, ci povestesc istoria”, spune Javier Sierra. De acelaşi autor, la editura RAO a mai apărut romanul „Îngerul pierdut”.

 

 

 

 

Ne puteți urmări și pe Google News