Cine sunt persoanele care au văzut contractul Bechtel original. El a dispărut de mai bine de un an și nu a fost găsit până în prezent

Cine sunt persoanele care au văzut contractul Bechtel original. El a dispărut de mai bine de un an și nu a fost găsit până în prezent

Ziarul Evenimentul Zilei a dezvăluit în exclusivitate, pe 1 august 2013, că a dispărut contractul original Bechtel. La peste un an de la dispariția lui, autoritățile nu l-au găsit, șefii din Transporturi ridică din umeri, la fel ca și șefii din Compania Națională de Drumuri.

Din august 2013, șefii de la Transporturi caută contractul original Bechtel. El nu a fost găsit până acum. Cert este că, mai multe persoane care au fost angajate în Ministerul Transporturilor sau la Compania Națională de Drumuri au semnat procese verbale de predare și primire a acestui document.

Primul proces verbal de predare-primrie a contractului orginal a fost redactat şi a primit număr de înregistrare pe data de 31 octombrie 2006, deşi a fost semnat doar la data de 4 ianuarie 2007, adică în timpul epurărilor politice din CNADNR din mandatul ministrului Radu Berceanu, potrivit revistei Tir Magazin.

Atunci, Mircea Epure şi Liviu Minea i-au predat lui Virgil Icleanu o serie de documente, inclusiv originalul contractului cu Bechtel.

"DIB/1199/31.10.2006

PROCES VERBAL DE PREDARE–PRIMIRE

La data de 04.01.2007 ca urmare a reorganizării C.N.A.D.N.R. Subsemnaţii Mircea Epure şi Liviu Mirea am predat domnului Virgil Icleanu următoarele:

Contracte original „Contract construire Autostrada Braşov-Cluj-Borş” ( BECHTEL INTERNATIONAL)

Contractul de construire a autostrăzii Braşov-Cluj-Borş versiunea română 19.12.2003

Contractul de construire a autostrăzii Braşov-Cluj-Borş Anexele 1-14 versiunea română 19.12.2003

Contractul de Construire a autostrăzii Braşov-Cluj-Borş versiunea engleză 19.12.2003

Contractul de construire a autostrăzii Braşov-Cluj-Borş Anexele 1-14 versiunea engleză 19.12.2003

Acord de modificare la Contractul de Construire a Braşov-Cluj-Borş versiunea română 23.02.2006

Acord de modificare la Contractul de construire a autostrăzii Braşov-Cluj-Borş versiunea engleză 23.02.2006

Contractul de Construire a autostrăzii Braşov-Cluj-Borş versiunea română retradusă 23.02.2006

Contractul de Construire a autostrăzii Braşov-Cluj-Borş Anexele 1-14 versiunea română modificată 23.02.2006

Contractul de Construire a autostrăzii Braşov-Cluj-Borş Anexele 1-14 versiunea engleză modificată 23.02.2006

Împuternicirea dlui. Donald W.Marshall să semneze Acordul de Modificare.

Contract original „Contract de servicii de supervizare a lucrărilor de construire a Autostrăzii Braşov-Tg.Mureş-Cluj–Oradea–Graniţa RO-Hu (JV SCETAUROUTE-BCEOM)

Contract 2562/31.08.2004 – Contract consultanţă JV SCETAUROUTE-BCEOM (2 exemplare)

Toate documentele enunţate mai sus au fost predate în versiunea originală.

Actele adiţionale 1 şi 2 la Contractul de servicii de supervizare a lucrărilor de construire a Autostrăzii Braşov-Tg.Mureş-Cluj-Oradea-Graniţa RO/HU (JV SCETAUROUTE- BCEOM) se găsesc în original la Serviciul Implementare Contracte Execuţie Lucrări.

Am predat,

Ing. Mircea Epure

Ing. Liviu Mirea

Am primit,

Ing. Virgil Icleanu

S-au mai predat şi Contractele de asistenţă juridică încheiate cu SCA Bena & Asociaţii. Au fost predate în vesiunea originală:

-contract 248491/31.03.2005 şi act adiţional nr.1;

-contract 248493/31.03.2005 şi act adiţional nr.1.

Corespondenţa se va preda ulterior la solicitarea primitorului.

Acest proces verbal s-a încheiat într-un exemplar original ce se va păstra de către primitor."

Virgil Icleanu a plecat din CNADNR, dar nimeni nu i-a cerut să predea documentele pe care le-a primit prin procesul verbal semnat în ianuarie 2007.

În locul lui, la 17 septembrie 2007, Nicolae Jilăveanu i-a predat lui Sorin Florin Scarlat, "bunuri aflate în biroul cu nr. 44 al CNADNR SA". Printre scaune, mese şi dulapuri, s-au predat atunci şi "contractele în original menţionate în Procesul-Verbal de Predare-Primire nr. DIB/1199/31.10.2006, semnat în data de 04.01.2007(copie anexată). Cel de-al doilea proces verbal a fost făcut în timpul mandatului de ministru al penelistului Ludovic Orban. 

"PROCES -VERBAL

de predare primire 

Încheiat astăzi 17.09.2007 între ing. Sorin Florin SCARLAT la predare şi ing. Nicolae JILĂVEANU la primirea următoarelor bunuri aflate în biroul cu nr. 44 al C.N.A.D.N.R. -S.A., astfel:

-3 buc. brouri;

-1 buc. masă rotundă;

-7 buc. scaune;

-1 buc. imprimantă A3;

-2 buc. calculatoare;

-3 buc. dulapuri;

-1 buc. dulap cu uşi;

-2 buc. telefoane fixe;

-proiect pentru sectorul 2 B şi 3 C (varianta iniţială 2004);

-proiect pentru întreg sectorul 3 B elaborate de IPTANA – S.A. în stadiul actualizare SF;

-proiect pentru subsectorul 1 C–9 elaborate de SEARCH Corporation SRL până la stadiul 70% FINAL;

-Contractele în original menţionate în Procesul Verbal de Predare-Primire nr.DIB/1199/31.10.2006 semnat în data de 04.01.2007 (copie anexată);

-Rapoartele lunare ale Antreprenorului BECHTEL şi Consultantului JV/Scetauroute- BCEOM;

-Contractele relevante pentru proiectarea Sectoarelor 2 A şi 3 B cu IPTANA–SA care au fost preluate prin Convenţia de Novare de la BECHTEL la CNADNR-SA, Actul Adiţional nr.5 şi corespondenţa legată de proiectare;

-Contractele relevante pentru proiectarea sectoarelor 1 C cu SEARCH Corporation SRL care au fost preluate prin Convenţia de Novare de la BECHTEL la CNADNR-SA, Actul Adiţional nr.1 şi corespondenţa legată de proiectare;

-Avize CTE SF 2003/2004;

Prezentul proces verbal s-a încheiat în 2 (două) exemplare originale, câte unul de fiecare parte.

Am predat, ,

Ing. Nicolae JILĂVEANU

Am primit,

Ing. Sorin Florin SCARLAT"

Tot în mandatul de ministru al lui Ludovic Orban, originalul primului contract cu Bechtel a părăsit Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România şi nu s-a mai întors niciodată. La 23 ianuarie 2008, inginerul Sorin Scarlat i-a predat originalul contractului, printr-un proces verbal Biancăi Popa, la acea oră director general al Direcţiei Generale Juridice din Ministerul Transporturilor.

"PROCES VERBAL

de predare–primire

Încheiat astăzi 23.01.2008 între Sorin SCARLAT inginer în cadrul Direcţiei de Proiecte nr.1 şi POPA BIANCA reprezentant al Ministerului Transporturilor cu privire la următoarele documente:

1.Contract de Construire a Autostrăzii Braşov-Cluj-Borş 1 exemplar original (97 pagini), având următoarele numere de înregistrare: S/DS-107 din 17.02.2006; S/24/22.02.2006; RM 20/8/22.02.2006 (1 ex.); 486/24.03.2006, 92/9142/24.03.2006.

2.Acordul de Modificare la Contractul de Construire al Autostrăzii Braşov-Cluj-Borş+14 anexe 1 exemplar original (92 pagini), având numere de înregistrare:S/DS-107 din 17.02.2006; S/24/22.02.2006; RM 20/8/22.02.2006 (1 ex.); 486/24.03.2006; 92/9142/24.03.2006.

Documentele au fost predate pentru rezolvarea unor probleme de natură tehnică urmând ca după rezolvarea problemelor să fie returnate CNADNR-SA.

Prezentul Proces verbal s-a încheiat în două exemplare unul pentru fiecare parte.

Am predat,

Sorin SCARLAT

Am primit,

Reprezentant al Ministerului Transporturilor

Nume POPA

Prenume BIANCA

Funcţia Director General

Semnătura"

Bianca Popa este ultima persoană care a luat pe semnătură originalul contractului cu Bechtel. Ea nu l-a mai predat nimănui în mod oficial. Ea a fost şef serviciu în cadrul Direcţiei Generale Juridice a Ministerului Transporturilor.

Citiți și:

  • EXCLUSIV. Omul care a semnat contractul Bechtel din partea României: Contractul desecretizat, o compilație. ORIGINALUL a dispărut
  • DeclaraÈ›ie-È™oc în mascarada desecretizării contractului cu Bechtel. Șova: Nu am publicat varianta originală pentru că nu am găsit documentul
  • Dan Åžova: Contractul cu Bechtel a fost desecretizat ÅŸi va fi publicat până la sfârÅŸitul lunii iulie
  • Contractul Bechtel A FOST DESECRETIZAT PARÅ¢IAL. Vezi toate DOCUMENTELE DECLASIFICATE | VIDEO
  • EXCLUSIV EVZ. „Contractul Bechtel desecretizat, o compilaÈ›ie”
  • UPDATE. Contractul cu Bechtel a fost reziliat. Vezi ACORDUL semnat cu americanii È™i câte milioane de euro vor primi aceÈ™tia sub formă de despăgubiri
  • Ce lasă în urmă Bechtel? Un stat bun de plată ÅŸi ioc autostrăzi pentru ardeleni