„CELE TREI DIVE” la Sala Radio

„CELE TREI DIVE” la Sala Radio

Dacă trio-ul de legendă devenit un reper de marcă al muzicii de operă - Pavarotti, Domingo şi Carreras – a dăruit publicului memorabile gale de operă, în fiecare an, în apropierea Crăciunului, aveţi parte la Sala Radio de un eveniment transformat şi el într-un „brand” al scenei culturale bucureştene: CELE TREI DIVE, gală extraordinară cu arii din opere celebre.

Pe  12 decembrie, de la ora 19.00 - pentru al patrulea an consecutiv - veţi avea ocazia de a aplauda trei artiste lirice din România, care şi-au construit o spectaculoasă carieră în străinătate. De această dată, cele trei artiste invitate la Bucureşti sunt: sopranele Teodora Gheorghiu şi Aurelia Florian şi mezzosoprana Roxana Constantinescu.

După ce au fost aplaudate pe importante scene lirice ale lumii, cele trei dive vor evolua în cadrul galei alături de Orchestra Naţională Radio, sub bagheta dirijorului de origine italiană David Crescenzi. Muzicianul este invitat permanent al Operei Naţionale Române Timişoara, iar cartea sa de vizită include o variată experienţă artistică la Teatrul „St. Carlo” din Napoli, Opera din Cairo (Egipt) sau Teatrul „Carlo Felice” din Genova şi alături de ansambluri ca Orchestra Operei din Zagreb, Orchestra de Cameră din Bologna, Filarmonicile din Alessandria şi Piemonte, Orchestra Teatrului Reggio din Parma ş.a. În ianuarie 2012 a întreprins un turneu în Germania şi Franţa cu Bergisch Symphoniker Orchestra din Köln, unde a dirijat „Aida”, „Otello” şi Recviemul de G. Verdi. Tot în anul 2012, a colaborat cu opera din Rio de Janeiro unde a dirijat „Aida” de G. Verdi şi a fost dirijorul festivalului de la Solothurn din Elveţia, unde a revenit şi în anul 2013. Din septembrie 2014 a fost numit director artistic şi dirijor principal al Operei din Cairo.

Programul unei astfel de gale nu putea fi decât unul special: partituri din cele mai cunoscute opere – „La Bohème”, „Nunta lui Figaro”, „Manon Lescaut”, „La Traviata”, „Faust”, „Samson şi Dalila” etc. - semnate de compozitori ca Puccini, Mozart, Verdi, Gounod, Saint-Saëns ş.a. vor fi apreciate de public.

Răsplătită cu o bursă de studii oferită de însuşi José Carreras la începutul carierei, Teodora Gheorghiu şi-a alcătuit un parcurs artistic presărat cu succese pe unele din cele mai importante scene ale lumii.

La Opera Naţională Bucureşti a debutat în rolul Reginei Nopţii (Flautul fermecat - W. A. Mozart), fiind apoi invitată să evolueze pe importante scene din Europa precum: Théâtre de la Monnaie din Bruxelles, Opera Naţională Lorenă din Nancy, Teatrul din Lucerna, Grand-Théâtre din Geneva, Opera din Lausanne, Théâtre des Champs-Elysées din Paris.

În anul 2004, a debutat pe scena Operei de Stat din Viena, iar între 2007-2010 a fost membră a acestei instituţii abordând rolurile: Adela (Liliacul – J. Strauss fiul), Regina Nopţii (Flautul fermecat – W. A. Mozart), Nanetta (Falstaff - G. Verdi), Adina (Elixirul dragostei – G. Donizetti), Elvira (Italianca în Alger – G. Rossini), Sophie (Werther - J. Massenet) şi Eudoxie (La Juive – Fr. Halévy).

Soprana Aurelia Florian - recent aplaudată în rolul principal în premiera cu „La Traviata”, producţie a Operei Naţionale Bucureşti - se află, de câţiva ani, într-o continuă ascensiune pe scene importante ale lumii. Chiar în 2014 a interpretat rolul Violettei, alături de Rolando  Villazón şi Leo Nucci. Angajamentele semnate pentru următorii ani o poartă pe Aurelia Florian pe mari scene internaţionale, din Germania, Italia sau Israel. Următoarea producţie la care a fost invitată este „La Rondine”, la Tel Aviv, unde va interpreta rol principal, alături de Joseph Calleja, în regia lui Rolando Villazón.

Printre rolurile pe care le-a interpretat recent se numără Lida din „La battaglia di Legnano” („Bătălia de la Legnano”) de Giuseppe Verdi, în cadrul Festivalului „Verdi” de la Teatro Regio din Parma şi rolul titular al operei „Luisa Miller” de Giuseppe Verdi, sub bagheta dirijorului Daniel Oren, la Opera din Tel Aviv. În repertoriul mozartian ea a fost aclamată la Palatul UNESCO din Paris, unde a apărut în spectacolul „Die Zauberflöte” („Flautul fermecat”), onorând cea de a 60-a aniversare a Organizaţiei Naţiunilor Unite pentru Ştiinţă, Educaţie şi Cultură.

În prezent Aurelia Florian studiază cu celebra soprană bulgară Raina Kabaivanska la Institutul Superior de Studii Muzicale „O. Vecchi – A. Tonelli” din Modena, iar stagiunea aceasta va mai cânta Magda din „La Rondine” de Giacomo Puccini la Opera din Berlin şi la Opera din Tel Aviv.

Roxana Constatinescu este câştigătoare a numeroase premii la concursuri naţionale şi internaţionale precum „Mihail Jora“, „Ionel Perlea“, „Tito Schipa“, „Concours de Chant Verviers“, ARD München sau „Helga and Paul Hohen Competition“ la Köln. După studii la Bucureşti, Viena şi München, primul contract oferit mezzosopranei a fost la Opera de Stat din Viena, unde a interpretat roluri precum Rosina, Zerlina, Cherubino, Nicklausse, Siebel, Stephano, Lola etc. şi unde a rămas între 2007-2010.

Din sezonul 2010-2011, Roxana Constantinescu începe o impresionantă carieră internaţională cu debuturi la Opera din Los Angeles, New National Theatre Tokio, Deutsche Oper Berlin, Teatro dell’Opera di Roma, Los Angeles Philharmonic, The Dallas Opera, Theatre du Capitole în Toulouse şi a revenit ca invitată la Opera de Stat din Viena. Concertele au purtat-o pe importante scene precum Carnegie Hall, Wigmore Hall, Musikverein, Teatro Colon în Buenos Aires, Toronto Symphony Hall.

În actualul sezon tânăra mezzosoprană debutează la Opera Royal de Versailles în „Siroe“ de Hasse, la Opera din Zürich sub bagheta lui Fabio Luisi şi Teatrul „La Fenice“ din Veneţia cu „Norma“ de Bellini şi la Teatrul Liric din Oviedo în „Le Nozze di Figaro“.

Ne puteți urmări și pe Google News