Bricul Mircea SALVEAZĂ Marina Militară Germană. SECRETE MURDARE, MUȘAMALIZAREA unor MORȚI SUSPECTE, ABUZURI, BEȚII și UMILINȚE INCREDIBILE pentru CADEȚI. SCANDALUL „BORDELULUI PLUTITOR”

Bricul Mircea SALVEAZĂ Marina Militară Germană. SECRETE MURDARE, MUȘAMALIZAREA unor MORȚI SUSPECTE, ABUZURI, BEȚII și UMILINȚE INCREDIBILE pentru CADEȚI. SCANDALUL „BORDELULUI PLUTITOR”

Oficial, cadeţii marinei germane, navighează cu NS Mircea pentru că nava lor şcoală este în reparaţie capitală. Adevărul este, însă, cu totul altul şi a fost muşamalizat de autorităţile navale din Germania

Nava Şcoală Mircea, simbolul Marinei Militare Române, care tocmai a împlinit 79 de ani de când a intrat în serviciu, a plecat, la începutul acestei săptămâni, în voiajul său de practică anual, având la bord, pe lângă elevii Şcolii de Maiştri Militari „Amiral Ioan Murgescu” români şi 51 de cadeţi nemţi alături de 14 instructori germani.

Şi anul trecut, la sfârşitul voiajului de instrucţie, bricul Mircea a avut îmbarcaţi 55 de cadeţi germani. La toamnă, alţi 51 de cadeţi din Germania vor pleca, tot cu bricul Mircea, în alt voiaj internaţional de practică, de data aceasta, alături de studenţii Academiei Navale „Mircea cel Bătrân”.

Gorch Fock II

Astfel, este pentru prima oară când în Jurnalul de Bord al N.S. Mircea se va consemna un al doilea marş de instrucţie efectuat în acelaşi an. Motivul oficial al faptului că viitorii ofiţeri de marină nemţi se instruiesc la bordul navei noastre este acela că propria lor navă şcoală, Gorch Fock II, o corabie identică cu Mircea, dar mai tânără cu 19 ani, a intrat în reparaţie capitală. Parţial adevărat, numai că povestea este cu totul alta şi, pe alocuri, scandaloasă.

Două cadete nemțoaice moarte în doi ani, la bord

 

Originea acestei spectacluoase alegeri a Academiei Navale germane are în spate nişte evenimente petrecute în urmă cu zece ani. Lucruri relatate pe larg în presa germană. Astfel, în septembrie 2008, o cadetă de 18 ani, a căzut peste bord în timp ce făcea de cart, într-un marş de instrucţie din Marea Nordului. Se mai întâmplă, au zis unii, şi nu s-a făcut mare tam-tam.

Lucrurile au explodat, însă, doi ani mai târziu, în 2010, când o altă cadetă, de 25 de ani, Sarah Lena Seele, a murit, după ce a căzut de pe catargul unde îşi avea postul, în rada portului brazlian Salvador de Bahia. Reacţia comandantului german Norbert Scatz a fost una cinică, la modul că „Decesul a fost un accident, la fel de normal ca prăbuşirea unui avion ”.

Cadeți români spălând puntea

Imediat după aceasta, la bord s-a organizat un carnaval în toată regula. Carnavalul este documentat cu poze din 11 noiembrie 2010, iar cadeţii au povestit, la întoarcerea in Germania, că unii dintre ofiţeri au facut chiar o chetă, pentru cel care „i-o trage celei mai urâte aspirante”. Evident, evenimentul a ajuns şi în presă.

Autorităţile navale germane nu mai putea muşamaliza nimic. Şi, dintr-o dată,  au început să apară noi şi noi dezvăluiri despre condiţiile inumane de instrucţie şi abuzurile la care erau supuşi viitorii ofiţei de marină nemţi. Beţii, ameninţări cu moartea, agresiuni sexuale şi alte umilinţe au reclamat ofiţerii-aspiranţi de marină, într-un raport ajuns pe masa de lucru a comisarului pentru probleme de armată din Bundestag.

 

Gorch Fock II: „Marine Puff” - „Bordelul plutitor”

 

În raportul de nouă pagini al comisiei conduse de însarcinatul pentru probleme din armată al Parlamentului german, liberalul Hellmut Konigshaus, se arată că unul dintre principalele reproşuri se referă la beţiile repetate si dezmăţate ale ofiţerilor. Unele descrieri sunt „ca de bordel”. Dealtfel, în mass-media germană, Gorch Fock II a fost ironizat cu numele de Marine-Puff, în traducere „bordel al marinei”.

Conform unei relatări, un ofiţer mort de beat l-a pus pe un cadet să-i cureţe voma de pe punte şi apoi a venit, împleticindu-se, pâna in cazarma tinerilor de pe vas, ameninţăndu-i cu moartea, căci „îi ura pe aspiranţi”. Comandantul navei, Norbert Schatz, se plimba adesea în izmene pe punte, fără nici un rost, participând doar la operaţiunile imperios necesare.

Într-o altă mărturie un cadet reclamă că, la duş, nişte ofiţeri i-au aruncat şamponul pe podea şi i-au ordonat să se întoarcă cu spatele să-l ridice. Procedura i-a amintit de ritualele practicate în inchisori: „Pe vapor e ca la pârnaie, fiecare nou venit trebuie să-şi întoarcă dosul”, a declarat acesta.

 

Nemţii lor pe nava noastră

 

Comandantul Norbert Shatz a fost demis de Ministrul Apararii german, Karl Theodor zu Guttenberg dar, un an mai târziu acuzaţiile împotriva sa au fost retrase. El nu a mai primit, însă, comanda niciunei nave. Predecesorul lui Schatz la comanda navei, comandantul Michael Bruhn, a preluat comanda navei în portul Ushuaia, din Ţara de Foc si a adus-o de urgenţă în Germania.

Nava a mai performat câteva voiaje, dar numai pe lângă Europa şi, în urmă cu câţiva ani, s-a luat decizia unei reparaţii capitale, întrucât condiţiile de siguranţă la bord erau, clar, nesatisfăcătoare. Ar urma să iasă din şantier anul viitor, suma totală alocată reabilitării legendarului velier sărind de 75 milioane de euro.

Navele-surori

Bani cu care s-ar putea construi, de la zero, cel puţin două nave identice cu Mircea şi Gorch Foch II. Treaba lor. Au nemţii bani destui. Acum doi ani, amiralii germani au contactat şi perfectat cu conducerea Academiei Navale „Mircea cel Bătrân” un protocol prin care cadeţi lor să se antreneze pe bricul Mircea. Lucru care se face în prezent. Acum se ştiu şi motivele reale.

Nave surori  

Nava Şcoală „MIRCEA”,  este un velier clasa A, tip bark, cu trei arbori, înaltă de 44 de metri, cu 23 de vele ce însumează o suprafaţă totală de 1.750 metri pătraţi. Aceasta a fost construită, în perioada 1938-1939, la Şantierul Naval „Blohm & Voss” din Hamburg, Germania. Din seria sa, mai fac parte navele „Eagle” - SUA, „Gorch Fock I” - Germania, „Gorch Fock II” – Germania şi „Sagres” - Portugalia.

Gorch Fock II este a doua navă care poartă acest nume. Ea a fost construită în 1958, iar predecesoarea sa, în prezent navă-muzeu, în 1933.