Direcţia de Calitate din cadrul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a constatat abateri grave în ceea ce priveşte respectarea proiectului de execuţie aprobat pentru Autostrada Orăştie – Sibiu.
CNADNR a dispus demolarea şi refacerea secţiunii km 60 + 600 al Lotului 3, se menţionează într-un raport al Direcţiei, obţinut de AGERPRES.
De asemenea, specialiştii CNADNR confirmă calitatea necorespunzătoare a pământului de fundare.
"În urma măsurătorilor de capacitate portantă realizate de către CESTRIN în data de 23.09.2015 cu echipamentul PRIMA 100, au rezultat valori de 16MPa (megapascal - n. r.), 25MPa, 56MPa, sub valoarea optimă de 80MPa, ceea ce conduce la lipsa capacităţii portante, deci terenul de fundare nu este corespunzător", se menţionează în raport.
În document se atrage atenţia asupra faptului că măsurătorile au fost realizate în zona în care în data de 22.09.2015 s-a realizat extraescavaţia şi unde s-a observat prezenţa unui strat de peste 6 metri de argilă contractilă.
Conform sursei citate, constructorul avea obligaţia pregătirii corespunzătoare a terenului de fundare, prin procedee de stabilizare cu lianţi hidraulici, acest lucru neregăsindu-se în straturile decopertate.
Concluziile documentului relevă abateri grave în ceea ce priveşte respectarea proiectului de execuţie aprobat, lipsa saltelei din piatră spartă sort 40 - 63 milimetri şi neevidenţierea stratului de argilă în documentele privind recepţia terenului de fundare. În acest context, specialiştii CNADNR solicită extinderea investigaţiilor din corpul autostrăzii pe o lungime corespunzătoare, în stânga şi în dreapta zonei de la km 60+600 până la eliminarea din fundaţie a argilei contractile şi realizarea corpului autostrăzii pe o fundaţie sănătoasă.