Apetitul pentru lux al șefilor RATB putea ucide călătorii liniei 41
- Marian Păv ăla şc
- 31 mai 2014, 00:09
Ca printr-o minune, nici un om nu a fost rănit după ce un tramvai s-a rupt în două în Piața Presei Libere.
Avertizările „Evenimentului zilei” prin care atrăgeam atenția că mijloacele de transport în comun din Capitală nu sunt întreținute corespunzător, ceea ce poate duce la accidente grave s-au confirmat, ieri dimineață, când un tramvai a deraiat și apoi s-a rupt în două.
În jurul orei 09.00, în apropierea Pieței Presei Libere, un vehicul al liniei 41 din Capitală, cea mai aglomerată din București, a ieșit de pe șine, iar burduful care lega două vagoane s-a rupt - partea din spate deraind.
Banii de reparații, dați pe stilouri cu peniță de aur
Din fericire, niciun călător nu a fost rănit asta pentru că tramvaiul era gol, fiind în zona capătului de linie. Circulaţia pe șine a fost reluată în jurul ore 10.30.
„Nu au fost înregistrate victime. Accidentul a avut loc la terminalul Piața Presei Libere, în zona ultimului macaz înainte de schimbarea sensului de mers”, a declarat purtătorul de cuvânt al Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB), Constantin Tobescu.
Astfel de accidente care se pot transforma în adevărate tragedii sunt cauzate de modul defectuos în care sunt cheltuiți banii Regiei, ne-a declarat unul dintre consilierii municipali.
Spre exemplu, Corpul de Control al Guvernului a descoperit că în 2010, cu suma de 10.530,08 lei s-au plătit șase stilouri cu penița de aur și platină, tip Mont Blanc Frederic Chopin Platinium, respectiv cinci stilouri Mont Blanc Starwalker Resine Line.
În plus, și ștabii RATB au salarii de până în 12.000 de lei pe lună. Alexandru Mihalache, preşedintele Sindicatului Lucrătorilor RATB - URAC, susține că personalul de conducere beneficiază de salarii de bază care pleacă de la 2.800 lei brut și pot depăși 12.000 lei, la care se adaugă indemnizaţii de conducere.
În acest timp, la Uzina de Reparații a RATB, oamenii se plâng că nu au nici măcar mănuși de protecție. „Oamenii își cumpără mănuși și unelte ca să mai cârpească mijloacele de transport care sunt un adevărat pericol public”, ne-au spus lăcătușii din atelierele de reparații.
Potrivit angajațiilor din uzină, nu există piese de schimb, 70- 80% din tramvaie sunt uzate în totalitate, iar revizia lor nu se face, pentru că nu există piese și nici aparatură pentru așa ceva. Mai mult, nici măcar piese pentru frâne nu există, iar bani pentru construirea de noi tramvaie nu s-au alocat.
Reamintim că Valer Ciobănescu, de la sindicatul șoferilor RATB, a povestit pentru „Evenimentul zilei” că sunt cazuri în care se acționează frânele și autobuzul încă mai merge pentru că mijloacele de transport sunt uzate și prost întreținute.
Avertismentul Evz
În numărul din 15 aprilie al Evenimentului zilei, trăgeam un semnal de alarmă asupra deficiențelor de la RATB și a faptului că viața călătorilor poate fi pusă în pericol. Printre alte probleme prezentate, aminteam de faptul că frânele autobuzelor și tramvaielor nu mai au frâne. După două săptămâni, Consiliul General al Municipiului București a aprobat revocarea membrilor din Consiliul de Administrație al RATB.