Ambasadorul Germaniei la București: “Companiile germane, au oferit loc de muncă pentru circa 250.000 de oameni”

Ambasadorul Germaniei la București: “Companiile germane, au oferit loc de muncă pentru circa 250.000 de oameni”

Cord Meier-Klodt, noul ambasador al Germaniei la București, a spus în conferinţa de la presă de la Consulatul German din Sibiu, că o cincime din comerţul extern al României este cu Germania, economia germană fiind un "partener pe termen lung”, care investeşte şi cere, la rândul său, transparenţă şi predictibilitate.

"Dacă ne referim la domeniul economic, comerţul dintre Germania şi România reprezintă o cincime din comerţul extern al României, iar o mare parte din această cifră este adusă de economia din această regiune . Companiile germane care activează în România şi a căror cifră este greu de stabilit, au oferit loc de muncă pentru circa 250.000 de oameni. Ceea ce se produce în aceste companii nu mai deţine calitatea de odinioară a unor produse manifacturate prin proceduri simple (...). Între timp, produsele sunt de un înalt grad de tehnologizare, sunt rezultatul unor procese de cercetare şi dezvoltare şi nu sunt vândute sau destinate doar pieţei interne, ci ajung şi la export”, a declarat ambasadorul Republicii Federale Germania la Bucureşti.

Ambasadorul Germaniei  a sesizat că priorităţile pe care le-a remarcat aici seamănă foarte mult cu cele pe care le-a întâlnit la Cluj, dar şi la Braşov şi, de fapt, peste tot acolo unde economia germană este implicată în România.

"Se regăsesc aceleaşi priorităţi, proiectele sunt similare şi economia germană contribuie peste tot la acel număr, la acele cifre impresionante expuse. Cred că ceea ce economia îşi doreşte în general este o recunoaştere a propriei contribuţii pe care aceasta o aduce la dezvoltarea prosperităţii în ţară. Şi aşteptările pe care noi le avem faţă de politic se regăsesc şi ele, la rândul lor, în domeniul economic. Este vorba de transparenţă, de predictibilitate, de stabilitatea coordonatelor la nivel economic care stau la baza unor decizii investiţionale. Economia germană, de regulă, nu intenţionează să investească acolo unde – cum se spunea odinioară – faci banul repede, adică unde se câştigă uşor, pentru că unde economia germană investeşte, o face pe termen lung. Ea a demonstrat că ştie să facă faţă unor probleme. Dar are nevoie de transparenţă şi predictibilitate şi este un subiect pe care noi îl repetăm de fiecare dată când avem discuţii”, a mai declarat ambasadorul Cord Meier-Klodt.

Ne puteți urmări și pe Google News