Zonele morţii pe şoselele Oltului

Zonele morţii pe şoselele Oltului

Numărul accidentelor de circulaţie petrecute pe şoselele din judeţul Olt au crescut de la an la an.

În 2007, nu mai puţin de 20 de persoane şi-au pierdut viaţa, alte 37 fiind grav rănite în cele 47 de accidente produse pe cele şase drumuri naţionale care străbat judeţul. Şi asta în ciuda faptului că pe aceste şosele şoferii sunt puşi în „gardă“ de numeroase indicatoare de avertizare.

„Am montat pe marginea drumurilor naţionale o serie de indicatoare de limitare a vitezei, am ajuns să amplasăm chiar şi autoturisme dintre cele mai avariate în urma unor accidente produse chiar pe arterele în cauză, dar degeaba. Se pare că nimic din ceea ce facem nu este de natură să conştientizeze o parte dintre conducătorii auto că şoferia nu este doar o simplă pasiune“, spune comisarul Nicolae Trifu, şeful Biroului Drumuri Naţionale şi Europene din cadrul SPR Olt. „Harta groazei“ Două curbe aflate la intrarea dinspre Slatina în comuna Coloneşti bagă în sperieţi şoferii. Rămâne de notorietate accidentul produs pe 10 martie 2007 de unul dintre şefii poliţiei mehedinţene. Nu mai puţin de 12 persoane au fost rănite, alte două decedând în momentul impactului.

Accidentul a fost surprins de o cameră video a unui restaurant din apropiere, devenind una dintre cele mai mari tragedii rutiere „live“ din istoria Poliţiei Române. Aproximativ 310 kilometri de drumuri naţionale străbat judeţul Olt în lung şi-n lat. Câteva zone de pe aceste şosele au fost numite de poliţişti „puncte ale morţii“. Găneasa. Aflată pe DN 65 Craiova - Piteşti, la intersecţia cu DN 64, comuna a înregistrat anul trecut şase accidente grave. De vină pentru producerea tragediilor sunt neatenţia în conducere şi neadaptarea la condiţiile de trafic şi de drum. Valea Mare. Conducătorii auto care vin dinspre Slatina nu mai au timp să frâneze în momentul în care ajung la baza văii, după o serie de curbe periculoase. Strejeşti. Viaţa a trei persoane a fost curmată anul trecut. Faptul că DN 64 are „asfalt ca în palmă şi fără curbe“ îi îndeamnă pe şoferi să apese pedala de acceleraţie. Viteza cu mult peste limita legală reprezintă aici principala cauză a producerii accidentelor. Grădinari. Neacordarea de prioritate vehiculelor şi pietonilor, respectiv traversările neregulamentare sunt cauzele evenimentelor rutiere. Slatina. Ieşirea din municipiu spre Piteşti, în zona SC ALRO SA, îngroaşă anual statisticile negre ale poliţiştilor. Cauza accidentelor: viteza excesivă şi neatenţia şoferilor.

Ne puteți urmări și pe Google News