Ziua în care vom merge cu metroul la Aeroportul Otopeni. Încep lucrările la magistrala M6

Ziua în care vom merge cu metroul la Aeroportul Otopeni. Încep lucrările la magistrala M6 Metrou. Sursa Foto: Arhiva EVZ

Viitoarea linie de metrou care va uni Gara de Nord de Aeroportul „Henri Coandă” din Otopeni va fi inaugurată peste patru ani. Directorul Metrorex, beneficiarul acestei investiții, Mariana Miclăuş, este optimistă în legătură cu termenele, cu toate că linia de metrou din Drumul Taberei a fost construită între 2008, data inițierii licitațiilor și 2020, când a fost inaugurată.

Construcția liniei de metrou M6 care va face legătura între Gara de Nord și Aeroportul Henri Coandă va dura patru ani, până în 2027. Anunțul a fost făcut de directoarea Metrorex, Mariana Miclăuș cu prilejul semnării contractului de execuție a lucrărilor.

Conform proiectului de investiții, a doua secţiune a liniei de metrou M6, va avea sase stații, de la Zona Comercială Băneasa și până la aeroportul Henri Coandă din Otopeni. Începând cu luna iunie vor începe lucrările aferente amenajării primelor stații, între Gara de Nord şi Băneasa. Pentru această parte a investiției, secțiunea 1, contractul a fost semnat în urmă cu un an.

Mariana Miclăuș a anunțat că în următoarea perioadă vor fi lansate și procedurile de licitație pentru restul instalațiilor.

„În perioada următoare va fi lansată - este încărcată în SEAP - documentația pentru lucrările de arhitectură, cale de rulare, instalații electromecanice și curenţi slabi, urmând ca până la sfârșitul anului să lansăm și procedura pentru sistemul de automatizare a traficului, precum și achiziția a 12 trenuri de metrou care vor deservi magistrala șase de metrou”, a declarat directorul Metrorex, Mariana Miclăuș, conform Radio România Actualități.

Peste aproximativ două luni Metrorex estimează că va reuși să deschisă şi stația de Metrou Tudor Arghezi pe Magistrala M 2 Berceni – Pipera. Această stație este construită de Primăria Sectorului 4.

Construcția metroului, estimată la 1,27 miliarde lei

Metrorex a lansat a doua licitație pentru construcția liniei de metrou M6 în luna noiembrie 2021. Costul estimat inițial pentru proiectarea și execuția celor șase stații care vor face legătura între zona Comercială Băneasa și Aeroportul Otopeni a fost de 1,3 miliarde lei.

Licitația pentru acest tronson a fost adjudecată de o asociere de constructori și proiectanți din Turcia pentru 1,27 miliarde de lei (fără TVA). Este de așteptat ca valoarea de execuție să crească, în condițiile în care sumele nu au fost ajustate conform condițiilor actuale din piață, având în vedere că prețurile au crescut substanțial. Finanțarea este asigurată din fonduri bugetare și împrumuturi externe, iar lucrările ar trebui să dureze 48 luni de la data emiterii ordinului de începere.

Această secțiune a magistralei M6 va avea o lungime de 7,6 km, de-a lungul cărora vor fi amenajate șase stații de metrou: Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu, Aeroport Otopeni. Întreaga magistrală M6 va avea o lungime de 14,2 km și 12 stații de metrou, amplasate între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni.

De menționat că pentru construcția liniei de metrou din Drumul Taberei, în lungime de 7 kilometri, cu 10 stații a fost nevoie de 12 ani de la lansarea licitațiilor, în 2008 și până la inaugurarea din 2020.