Operatorii mari încearcă să se impună pe destinaţii mai puţin accesibile: călătorii spre Ţara tuturor posibilităţilor.
Destinaţii la care românii de rând puteau doar să viseze în urmă cu câţiva ani sunt în acest moment accesibile la doar 300-400 de euro şi 10-14 ore distanţă. Implementarea acordului „ceruri deschise“ prin care companiile din America pot opera nestingherite în spaţiul Uniunii Europene i-a făcut pe reprezentanţii marilor operatori aerieni să coboare preţurile astfel încât să ţină pas concurenţei. În iunie, prima companie americană, Delta Airlines, a intrat pe piaţa românească cu zboruri directe către New York. De atunci, operatorii clasici precum Air France KLM, Lufthansa sau British Airways au scăzut constant preţurile, chiar dacă efectuează zboruri cu escală. Pentru perioada 1 ianuarie-28 februarie, Delta a pus la bătaie bilete cu preţuri de la 370 de euro, fără taxe, iar astăzi compania anunţă continuarea unor promoţii şi unor reduceri semnificative de preţuri de aproximativ 20%. Chiar dacă numărul biletelor „la ofertă“ e limitat, românii pot călători către New York, Washington sau Miami cu mai puţin de 700 de euro. În urmă cu câteva zile, şi Air France KLM a anunţat oferte similare: tarife de la 299 pentru destinaţii precum Atlanta, Boston, Chicago, New York, Orlando, Washington sau de la 409 euro pentru Seattle, San Francisco, Detroit, cu escală fie la Paris, fie la Amsterdam. Chiar şi companii mai scumpe, precum Lufthansa, au coborât ştacheta pentru o cursă dus-întors spre SUA mult sub 1.000 de euro. British Airways a înţeles de ceva timp miza curselor de America. Potrivit informaţiilor de pe site-ul companiei, un bilet dus- întors imediat după sărbători ajunge la 450-500 euro. Promoţii la bilete au început deja să apară şi în cazul zborurilor către Canada, următorul stat care va semna un acord cu Uniunea Europeană pentru liberalizarea pieţei. Air France KLM vinde deja bilete către Vancouver sau Montreal cu preţuri pornind de la 400 de euro. Potrivit reprezentanţilor Delta Airlines, în primele luni de operare în România, gradul de ocupare al curselor de New York a fost de aproximativ 80%, cu un vârf de 84% în luna august. În plus, companiile mizează pe conexiunile către toate oraşele mari din SUA, legături pe care le pot realiza prin acorduri cu alţi operatori americani. Un acord de tip „joint venture“ există deja între Air France, Delta Air Lines, KLM şi Northwest, înţelegere care presupune crearea unei alianţe vaste pentru operarea curselor transatlantice.