Zborul EgyptAir MS804: Toate datele indică o EXPLOZIE la bord. Aparatul fusese mâzgălit cu graffiti: „Vom DOBORÎ acest avion!” Puzderie de ISLAMIȘTI printre lucrătorii de pe aeroporturi

Zborul EgyptAir MS804: Toate datele indică o EXPLOZIE la bord. Aparatul fusese mâzgălit cu graffiti: „Vom DOBORÎ acest avion!” Puzderie de ISLAMIȘTI printre lucrătorii de pe aeroporturi

Datele înregistrate în ultimele momente ale zborului MS804, prăbușit joi dimineața în Mediterana indică o „explozie internă” care a produs o ruptură pe flancul drept al avionului.

Anchetatorii încearcă să determine dacă aparatul de tipul Airbus A320 s-a prăbușit în urma unui atac terorist sau a unei defecțiuni tehnice și cercetează cu mare atenție seriile de avertizări declanșate la bord și care, printre altele, indicau existența fumului în cabină, cu puțin înainte de a dispărea de pe radar.

Autoritățile franceze au confirmat că detectoarele de fum s-au activat la bord înainte de prăbușire, dar au declarat că nu este clară cauza care a provocat emanația de fum.

Un pilot cu mare experiență de zbor, de la o importantă companie europeană, a făcut pentru ziarul britanic The Telegraph o afirmație surprinzătoare: el susține că toate datele arată că ferestrele de pe partea dreaptă a cockpitului au fost spulberate de o explozie în interiorul aparatului.

Ne puteți urmări și pe Google News

Sub protecția anonimatului, pilotul care comandă un avion A330, întru totul simililar cu aparatul egiptean prăbușit,:

„Pare că partea din față dreapta și fereastra laterală dreapta au fost spulberate, cel mai probabil din interior spre exterior.”

Datele despre evenimentele de la bord au fost culese de la sistemul Acars al avionului, care emite informații de la aparat către receptorii de la sol.

Până când echipele de căutare vor descoperi cutiile negre, Acars este cea mai bună sursă de informații despre ce s-a petrecut la bordul EgyptAir MS804.

Trei avertizări diferite arată că au fost avarii la ferestrele din partea co-pilotului, ceea ce sugerează că ele au putut fi spulberate de explozia unei bombe aflate la bord.

Aceasta nu înseamnă neapărat că explozia a avut loc în cabina piloților, ci doar faptul că partea dreaptă a avionului a fost mai puternic avariată decât cea stângă.

Pilotul citat de publicația britanică afirmă că detectoarele de fum s-ar fi putut declanșa nu de foc, ci de ceața care a umplut cabina piloților ca urmare a depresurizării, în momentele imediat următoare exploziei.

Pe de altă parte, armata egipteană a difuzat imagini cu pantofi, genți și alte articole pescuite din apă, la locul prăbușirii. De asemenea, părți rupte din scaune. Cel mai important, însă, este că s-au găsit veste de salvare nefolosite, ceea ce indică o evoluție rapidă a evenimentelor tragice de la bord, care nu a mai permis îmbrăcarea lor.

Anchetatorii francezi investighează un grup de circa 85.000 de persoane care dețin „ecusonul roșu”, ce le permite accesul în zonele de maximă securitate ale aeroportului Charles de Gaulle.

Misiunea este una complicată, dat fiind că mulți sunt angajați de sub-contractori și rata de rotație a cadrelor este foarte mare. Controalele angajaților se limitează adesea la verificarea existenței cazierului judiciar sau dacă nu apare pe liste de teroriști.

În decembrie, circa 70 de ecusoane roșii au fost retrase unei părți a personalului de la Charles de Gaulle, despre care s-a descoperit că primiseră cu bucurie atacurile teroriste de la Paris, din 13 noiembrie, frecventau moschei legate de grupări radicale sau dădeau semne de islamizare accentuată, cum ar fi refuzul de a strâne mâna unei femei.

De asemenea, un sindicat francez a avertizat că escala scurte, precum cea a cursei MS804, care, venită de la Cairo, a stat la sol ceva mai mult de o oră, nu permit echipelor de securitate o verificare temeinică, pentru a descoperi eventuale dispozitive plasate la bord în țara de origine a avionului.

În octombrie, cursa companiei ruse MetroJet s-a prăbușit în Egipt, deasupra Sinaiului, după ce abia decolase de la Sharm El-Sheikh. Ancheta a stabilit că o bombă fusese amplasată la bord pe aeroportul agiptean.

New York Times a făcut o dezvăluire tulburătoare: cu doi ani în urmă, Airbusul A320, prăbușit joi în Mediterana, fusese vandalizat, fiind mâzgălit cu graffiti de către oponenți ai președintelui El-Sissi. Pe avion a fost scris:

„Acest avion va fi doborât!”

Protestul fusese provocat de concedierile pe care compania EgyptAir le făcuse în 2013, în rândurile personalului, epurându-l de membrii organizației islamiste Frăția Musulmană.

În săptămânile care au urmat atacurilor de la Paris din noiembrie 2015, poliția franceză a declarat că a descoperit în aeroportul Charles de Gaulle de la Paris, dar și pe aeroportul din Lyon,  aparate aparținând companiilor low-cost EasyJet (britanică) și Vueling (spaniolă) inscripționate cu „Allahu Akbar”.

Poliția a susținut că inscripțiile nu au nici o legătură cu atacurile teroriste din noiembrie, deși a recunoscut că asemenea scrieri au fost descoperite și în lunile dinaintea atentatelor în serie de la Paris. Adică, după Charlie Hebdo. Deci autoritățile cunoșteau că în Franța are loc o intensificare a activității islamiste, dar au fost incapabile să ia măsuri.