Mașina preferată a românilor dispare. Nu se va mai găsi deloc în Europa

Mașina preferată a românilor dispare. Nu se va mai găsi deloc în Europa Sursa foto: Arhivă EVZ

Volkswagen lucrează la versiunea sedan a noii generații Passat, care nu va fi disponibilă în Europa. Passat sedan va fi comercializat doar în China, spre nemulțumirea multor șoferi. A noua generație a fost introdusă în 2023 și este disponibilă doar sub formă de break în Europa, inclusiv în România.

Volkswagen lucrează la versiunea sedan a noii generații

Skoda Superb, care împarte aceeași platformă tehnică, este încă disponibilă în două variante de caroserie - break și hatchback. Passat se bucura de un succes formidabil, dar noul sedan nu va putea fi cumpărat de români. Aceștia îl pot vedea doar în pozele furnizate de Ministerul Industriei și Tehnologiei Informației din China.

Volkswagen

Sursa foto Volkswagen

Noul model Passat va fi disponibil doar în China

Noul model va fi fabricat în China pentru piața locală, în colaborare cu SAIC Motor, unul dintre partenerii Volkswagen din țară. Mașina are aceeași parte frontală ca break-ul vândut în Europa. Are un profil tradițional de sedan, cu trei volume, iar partea din spate adoptă noul limbaj de design Volkswagen, incluzând o bandă LED care traversează portbagajul.

Volkswagen

Sursa foto Volkswagen

Automobilul are o lungime de 5.006 mm și un ampatament de 2,87 metri. Modelul european are un ampatament de 2,84 metri.Passat Pro, așa cum este denumit în China, va fi oferit cu două opțiuni de motorizare. Prima este un motor pe benzină de 1,5 litri, care produce 160 CP. A doua opțiune este un motor pe benzină de 2,0 litri, care furnizează 220 CP. De asemenea, în viitor, va fi disponibilă și o versiune plug-in hybrid, potrivit știripesurse.

Ne puteți urmări și pe Google News

Volkswagen renunță la transmisia manuală

Recent, Volkswagen a anunțat că varianta stilizată a modelului Golf 8 va fi echipată doar cu transmisie automată. Cea de-a opta generație Golf va fi și ultima echipată cu motoare tradiționale. Dar până la următorul model electric, grupul german elimină complet trasmisia manuală, fiind cea mai accesibilă soluție de transmisie pentru clienții Golf.

Volkswagen a motivat decizia de a scoate varianta cu transmisie manuală în urma unei cercetări de piață potrivit căreia 95% dintre clienți au ales transmisia automată DSG cu dublu ambreiaj. Un alt argument invocat de reprezentanții companiei ține de normele de poluare Euro 7.