Motorizarea 1.2 TSI, marea găselniţă a "micului Passat"

Motorizarea 1.2 TSI, marea găselniţă a "micului Passat"

Versiunea de bază a gamei Jetta oferă mai mult decât oportunitatea de a cumpăra cea mai compactă berlină Volkswagen la cel mai accesibil preţ.

Volkswagen i-a scutit de frământări pe clienţii gamei Jetta pentru care dieselul nu este o opţiune de luat în seamă. Singurul motor pe benzină oferit momentan de cea mai compactă berlină comercializată de producătorul german în România are 1.2 litri şi, la prima vedere cel puţin, pare complet nepregătit pentru a urni o maşină mai scurtă doar cu 13 centimetri decât celebrul şi nicidecum pipernicitul Passat.

Adevărul este că versiunea de bază a "micului Passat" – am inclus aici, alături de unitatea 1.2 TSI, şi echiparea Trendline – oferă mai mult decât şansa de a cheltui cei mai puţini bani pentru achiziţionarea noului Volkswagen Jetta.

"Benzinarul" de 1.2 litri se sprijină pe serviciile unui sistem de supraalimentare, care îi permite să livreze 105 cai-putere (exact cât turbodieselul 1.6 TDI) şi un cuplu maxim consistent – 175 Nm – disponibil de la 1.550 şi până la 4.100 rpm. Performanţele de care este capabil Jetta 1.2 TSI nu seamănă cu cele ale unei variante "entrylevel" clasice.

Ne puteți urmări și pe Google News

Versiunea de bază depăşeşte în agerime cea mai mică variantă pe motorină, completând intervalul 0-100 km/h cu aproape o secundă mai iute, într-un timp absolut rezonabil: 10,9 secunde.

Confort fără transmisie DSG

Testarea repetată a limitelor motorului poate aduce însă deservicii majore bugetului alocat pentru carburant. Mai oportună se arată a fi utilizarea repetată a unei trepte de viteză cât mai ridicate – transmisia manuală, din păcate nedublată de opţiunea automată (DSG), oferind 6+1 rapoarte. Un stil de şofat paşnic, răsplătit de un consum scăzut – se şi mulează mai bine pe caracterul elegant – "trădat" doar de unele detalii mai puţin reuşite la interior – etalat de "micul Passat".

Dintre modelele similare, doar vechiul Ford Focus Sedan s-a ridicat la nivelul dinamic şi de confort pus la bătaie de actualul Volkswagen Jetta. Noua generaţie a modelului american, mai puţin sportivă oricum, nu oferă încă o versiune în trei volume.

La fel ca la destule alte modele, versiunea de bază a gamei Jetta, departe de a trebui evitată cu orice preţ, ar putea foarte bine să reprezinte prima opţiune a unui client nu doar pe considerente pecuniare.

Oricum ar fi, jumătate dintre românii care şi-au achiziţionat "micul Passat" în 2011 au preferat "benzinarul" 1.2 TSI, mai ieftin cu aproximativ 2.000 de euro decât cea mai accesibilă versiune pe motorină.

DRIVE-TEST

Volkswagen Jetta 1.2 TSI Trendline

  • Lungime/lăţime/înălţime: 4,64/1,77/1,48 metri
  • Ampatament/masă proprie: 2,65 m/1.305 kg
  • Capacitate rezervor/ portbagaj: 55/510 l
  • Motor: benzină, 1.197 cmc, 105 CP, 175 Nm, Euro 5
  • Transmisie: 2x4 (faţă), 6+1 M
  • Performanţe: 10,9 s (0-100 km/h), 190 km/h (vit. max.)
  • Consum oficial mixt: 5,3 l/100 km
  • Consum în test: 7,2 l/100 km (minim) / 11 l/100 km (maxim)
  • Emisii CO2: 123 g/km
  • Preţ cu TVA: 15.985 euro
  • Modele concurente: Toyota Corolla (1.3 – 99 CP Terra, 15.397 euro), Renault Fluence (1.6 – 110 CP Authentique, 14.600 euro), Chevrolet Cruze (1.6 – 124 CP Base+, 14.195 euro)

CE PREFERĂ ROMÂNII

Fluence şi Jetta sunt cele mai căutate berline compact

Românii au o slăbiciune evidentă pentru maşinile în trei volume, "cu portbagaj". Berlinele populare – cele din segmentele B şi C, mai ales – au rămas printre cele mai apreciate şi căutate modele pe piaţa auto locală.

Dintre berlinele compacte, cele care oferă un confort superior celui garantat de clasicul Logan, başca doza suplimentară de prestanţă, Renault Fluence şi Volkswagen Jetta au câştigat detaşat cele mai multe inimi în rândul clientelei specifice.

Potrivit datelor sistematizate de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), Renault a livrat 421 de unităţi Fluence în primele patru luni ale anului, iar Volkswagen – 308 berline Jetta. Renault Fluence este urmaşul modelului Renault Meg a n e Se d a n şi, prec u m acesta, soseşte din Turcia, fiind asamblat la uzina pe care pro du cătorul fran cez o deţine la Bursa. Volkswagen Jetta vine chiar de mai departe. Autoturismul german este produs într-o fabrică din Puebla, Mexic.

Numai alte trei sedanuri compacte, bine distanţate, au mai izbutit să bifeze cel puţin o sută de unităţi vândute în aceeaşi pe rioadă: Chevrolet Cruze (162), Ford Focus (162) şi Opel Astra Classic (100), indică statistica APIA.

Trebuie menţionat însă că atât Sedanul propus de Ford, cât şi cel oferit de Opel au o vârstă apreciabilă, aparţinând, în fapt, generaţiilor precedente ale modelelor de succes Focus, respectiv, Astra. PRODUS ÎN TURCIA. Modelul Renault, este urmaşul lui Megane Sedan

TOP VÂNZĂRI

Modele în trei volume de clasă C

interval: ianuarie-aprilie 2011 sursa: APIA * vechea generaţie