Volga din celebrul serial „BD” – Brigada Diversă – expusă la Salonul Auto de la Romexpo
- Mihnea-Petru Pârvu
- 19 octombrie 2018, 02:45
Viorel Burcea are 54 de ani, e polițist la Serviciul de Permise și Înmatriculări Auto din Pipera și, totodată, președintele secției ARO din cadrul Retromobil. E mândru că și-a adus câteva mașinuțe de epocă, să le vadă lumea, la SIAB: „Pe 11 octombrie 1913 a fost ziua în care s-a emis primul permis auto în România.
S-au împlinit, luna asta, 105 ani de atunci”. Piesa de rezistență cu care s-a prezentat polițistul la expoziția retro de la SIAB a fost o Volgă GAZ 21, de culoare gri, fabricată în 1968. Pe timpuri o astfel de mașină dădea fiori celor care o vedeau pe stradă, că era folosită mai mult de Securitate și Miliție. „Are piese originale 100%. Are un motor de 2.500 de centimetri cubi și 57 de cai putere!”, se laudă proprietarul bijuteriei fabricată în fosta URSS. „A fost mașina pe care o foloseau demnitarii comuniști și securiștii, în anii ’60-’70”, recunoaște Viorel Burcea. Mașina sa a fost produs de serie între anii 1959 și 1982. Iar se laudă cu mașinuța sa care arată mai mult a tanc: „Prindea și prinde și acum 140 de kilometri pe oră, la un consum de 15-20 de litri la suta de kilometri!”.
Mașină cumpărată cu acordul lui Ceaușescu
Povestește că automobilul l-a avut ca prim proprietar pe un fost ministru al Industriilor - fostul MICM - de pe timpul lui Ceaușescu. Zice că nu-și amintește numele acestuia, dar că el e doar al treilea proprietar al autorurismului după ce a cumpărat-o, cu 5.500 de euro, acum șase ani, de la cel care a luat-o de la fostul demnitar comunist. „Frumos este că știu, sigur, că ministrul respectiv și-a cumpărat mașina cu aprobare direct de la Ceaușescu și a adus-o tocmai de la Gorki, cu trenul. A durat transportul mai multe luni!”, dă polițistul detalii din pedigree-ul mașinii sale.
Număr de înmatriculare cu tâlc
„Asta e mașina folosită de Dumitru Furdui – alias plutonierul Cristoloveanu din popularul serial, din anii ’70-’80 , „Brigada Diversă” – adică B.D.”, intră în detalii exotice polițistul. Își evaluează mașina, impecabil întreținută, la peste 10.000 de euro. Dar nici prin cap nu-i trece s-o scoată la vânzare. Volga are și un număr intersant B 68 KGB. „Cifra e anul nașterii ei și KGB este simbolul unei epoci trecute”, explică ultimul proprietar al Volgii. La întrebarea dacă iubește mai mult mașina sau epoca în care a fost produsă, colecționarul surâde: „Eu iubesc istoria!”