Cu ocazia Zilei Internaționale a Femeii, pe 8 martie, Carrefour România, împreună cu Agenția Națională pentru Egalitatea de Șanse între Femei și Bărbați (ANES), a lansat noi măsuri de sprijin, la nivel național, pentru victimele violenței domestice.
Măsurile vizează promovarea numărului de urgență dedicat victimelor violenței domestice, suport în integrarea victimelor pe piața muncii, dar și un pachet minim de servicii pentru cele 4 unități locative gestionate de ANES. Astfel, lanțul de magazine se angajează să sprijine promovarea numărului de urgență, apelabil gratuit la 0800 500 333, de către victimele violenței domestice pentru sesizări. Lansat în noiembrie 2015 de către ANES, call-center-ul, funcțional non stop (24h/7zile), este atât un sistem de asistență cât și un serviciu ce permite monitorizarea demersurilor pentru victime, operatorii call center-ului direcționând cazurile către echipele județene de intervenție (42 de echipe interinstituționale și multidisciplinare la nivelul celor 41 de județe ale țării și la nivelul municipiul București).
În plus, cele două entități vor lua măsuri concrete care să susțină integrarea pe piața forței de muncă a victimelor violenței în familie, prin angajarea acestora în rețeaua de magazine Carrefour. Beneficiarii sunt atât persoanele care au participat la programe de formare profesională în cadrul proiectului guvernamental „START - O viață de calitate în siguranță!”, cât și alte victime aflate în evidența serviciilor sociale la nivel județean sau local. În plus, parteneriatul cu ANES vizează și asigurarea unui pachet minim de servicii pentru cele 4 unități locative de urgență înființate prin proiectul ”START - O viață de calitate în siguranță!”, pachet ce vizează aprovizionarea acestor spații cu alimente, produse igienico-sanitare și servicii de consiliere psihologică.
Violenţa domestică este un fenomen cu caracter continuu, ciclic, care crește în timp ca frecvenţă și severitate și care are efecte devastatoare pe termen lung asupra copiilor - victime sau martori.