Vara Aceasta vor porni vaporașele pe Bega. Acestea vor face transport public urban

Vara Aceasta vor porni vaporașele pe Bega. Acestea vor face transport public urban

Circulația vaporașelor pe canalul Bega a fost deblocată. Pe pagina de internet a Ministerului Transporturilor a fost făcut public faptul că s-a girat înființartea regiei care va gestiona transportul public naval la Timișoara.

O hotărâre de guvern care va reglementa transportul în comun pe Bega va fi emisă în ședința din 10 mai. Pe site-ul Ministerului Transporturilor a apărut deja anunțul înființării unei regii autonome care va gestiona această activitate, Administrația Canalului Navigabil Bega.

Regia, se arată în document, va duce ”la îndeplinire obligaţiile ce revin statului român din convenţiile şi acordurile internaţionale la care România este parte şi care i-au fost încredinţate prin delegare de competenţă de către Ministerul Transporturilor, în conformitate cu legislaţia în vigoare”. În plus, organismul va avea o serie de activități clar definite: ”a) asigurarea gabaritelor minime de navigaţie stabilite în conformitate cu prevederile naţionale şi internaţionale aplicabile, prin dragaje de întreţinere; b) asigurarea semnalizării costiere şi plutitoare; c) efectuarea de măsurători topohidrografice; d) ducerea la îndeplinire a unor obligaţii ce revin statului român din convenţiile şi acordurile internaţionale la care România este parte şi care i-au fost încredinţate prin delegare de competenţă de către Ministerul Transporturilor. Regia întocmeşte anual bugetul de venituri şi cheltuieli, situaţia financiară şi contul de profit şi pierdere, conform metodologiei stabilite de Ministerul Finanţelor Publice. Situaţia financiară anuală şi contul de profit şi pierdere ale Regiei se aprobă de Ministerul Transporturilor cu avizul Ministerului Finanţelor Publice, în condiţiile legii”, se mai arată în textul proiectului postat pe site-ul ministerului.

Amintim că vaporașele cu care se va face transport public de călători pe Bega au fost achiziționate acum doi ani, însă nu au putut circula legal până acum, existând riscul ca, dacă problema nu se rezolva, să trebuioască returnați banii europeni primiți pentru amenajarea malurilor canalului.