Ciocolata nu e singurul produs care va resimți șocul scumpirii. Uleiul tropical se găsește într-o serie de produse de patiserie, săpunuri, ruj-uri, dar și în biocombustibil.
Deși există alternative precum uleiul de soia și uleiul de floarea-soarelui,costurile de producție vor crește oricum, pentru că și prețul acestor uleiuri s-au majorat. Experții citați de Bloomberg vorbesc din ce în ce mai îngrijorați de o inflație alimentară la nivel global.

Prețul uleiului de palmier a explodat

Creșterea amețitoare a prețurilor la uleiul de palmier va afecta pe toată toată lumea, de la restaurante la cofetării și fabricile de produse cosmetice. Unii spun cî aceste prețuri ne-ar putea schimba obiceiurile de consum.
Prețul celui mai consumat ulei comestibil din lume (uleiul de palmier) a crescut cu peste 120% în ultimul an și a explodat miercuri, ajungând în Malaezia la 4.500 ringgit (1.091 USD) pe tonă.
Prețurile sunt din ce în ce mai mari din cauza faptului că există mari temeri cu privire la productivitatea culturilor, date fiind condițiile meteorologice nefavorabile.
Uleiul de palmier, care este produs în principal în Indonezia și Malaezia, este atât de popular încât un studiu estimează că aproximativ jumătate din toate produsele ambalate găsite în supermarketuri îl conțin.

Și uleiul de soia s-a scumpit

Prețurile au crescut, însă, și la uleiul de soia sau cel de floarea-soarelui, alimentând temerile vizavi de o inflație alimentară globală, care este deja la cel mai mare bivel înregistrat în ultimii șapte ani.
Marcello Cultrera, manager de vânzări și broker la Phillip Futures din Kuala Lumpur spune că „prețurile ridicate vor afecta în principal costurile producătorilor de bunuri de larg.”

Cele mai mari importatoare de ulei de palmier sunt, în ordine, India și China. Dar creșterea prețurilor uleiului comestibil va afecta și firme precum Unilever, care achiziționează anual aproximativ 1 milion de tone de ulei de palmier, ulei de sâmburi de palmier și derivate pentru utilizare în produse precum înghețată, produse cosmetice și săpunuri. Unilever este, de altfel, unul dintre cei mai mari cumpărători din lume.

Companiile care se gândesc să treacă de la uleiul de palmier la soia sau floarea soarelui vor avea și ele mari dificultăți,

„Ar putea exista o schimbare a obiceiurilor alimentare”

Prețul uleiului de soia, al doilea cel mai consumat petrol din lume, a crescut cu 150% în ultimul an, iar prețurile uleiului de floarea-soarelui din Ucraina s-au dublat.
„Creșterea prețurilor până la maximele istorice va afecta, în mod obligatoriu, obiceiurile consumatorilor”, a spus Gnanasekar Thiagarajan, șeful strategiilor de tranzacționare și acoperire a Kaleesuwari Intercontinental.
„Se așteaptă ca consumul să scadă și, dacă această tendință ascendentă a prețurilor se menține, ar putea exista o schimbare a obiceiurilor alimentare”, scrie South China Morning Post.