Va fi lege în România. E ordin de la Comisia Europeană. Schimbare majoră petru sute de mii de români

Va fi lege în România. E ordin de la Comisia Europeană. Schimbare majoră petru sute de mii de români Comisia Europeană / Sursa foto: Arhiva EVZ

Persoanele care circulă cu trotinete electrice nu mai au nicio scăpare. O nouă lege stabilește reguli privind utilizarea acestora, care fac referire și la acoperirea daunelor produse de vehiculele electrice, inclusiv biciclete. După modificarea legislației primare, schimbările urmează să fie înaintate Parlamentului, care fie le va aproba, fie le va respinge. Directorul ASF, instituția care va trebui să elaboreze normele de aplicare a legii, a explicat pe larg ce presupun noile prevederi.

„În ceea ce privește piața RCA și atribuțiile de reglementare ale ASF, anul 2022 este un an de tranziție, an în care instituția noastră va fi implicată în transpunerea prevederilor Directivei 2021/2118 a Parlamentului European și a Consiliului din 24 noiembrie 2021 de modificare a Directivei 2009/103/CE privind asigurarea de răspundere civilă auto și controlul obligației de asigurare a acestei răspunderi.

Trotinetele electrice vor trebui asigurate obligatoriu

Această nouă directivă apărută la sfârșitul anului trecut (cu privire la trotinetele electrice - n.r.) aduce o serie de modificări asupra cadrului general european ce privește asigurarea RCA, prevederile acesteia făcând obiectul discuțiilor purtate de Comisia Europeană cu reprezentanții statelor membre prin intermediul Consiliului și Parlamentului European, începând cu anul 2018”, a declarat directorul general Valentin Ionescu.

Șeful ASF a explicat că noile prevederi incluse în inițiativa legislativă fac referire la:

Ne puteți urmări și pe Google News
  • modificarea domeniului de aplicare a directivei,
  • acoperirea daunelor în cazul intrării în faliment a unui asigurător RCA,
  • uniformizarea sumelor minime asigurate,
  • istoricul daunelor,
  • reglementarea acoperirii daunelor produse de remorci.

Impactul noului proiect de lege, explicat de șeful ASF

Potrivit lui Valentin Ionescu, proiectul de lege impune un impact în ceea ce privește obligația de asigurare și de acoperire a daunelor produse, în acest caz, de trotinetele electrice.

„Aceste modificări au un impact semnificativ asupra impunerii obligației de asigurare și obligației de acoperire a daunelor produse de vehicule cum ar fi: anumite tipuri de trotinete electrice, biciclete electrice și alte vehicule care, pe baza anumitor date tehnice, intră în domeniul de aplicare al legislației europene și pentru care va fi necesară impunerea obligației de asigurare și în România”, a precizat Valentin Ionescu, potrivit capital.ro.

Fiecare stat al Uniunii Europene, prin urmare și România, va trebui să înființeze un organism de despăgubire care să suporte costurile în urma producerii unui accident în care a fost implicată, de exemplu, o trotinetă electrică neasigurată sau neidentificată.

Valentin Ionescu, despre acoperirea daunelor în cazul unui accident

„Aceste aspecte sunt deosebit de importante atunci când asigurătorul insolvabil oferă asigurare transfrontalieră prin intermediul liberei prestări a serviciilor.

Referitor la uniformizarea sumelor minime asigurate, articolul 9 din directivă stabilește sumele minime obligatorii asigurate până la care trebuie să se acorde despăgubire în temeiul unei polițe de asigurare de răspundere civilă auto”, arată sursa citată.

Directorul ASF a precizat că sumele minime asigură un nivel suficient de protecție minimă a victimelor unui accident, în cazul în care suferă răni, respectiv pagube materiale.

„Cu toate acestea, deși directiva urmărește să stabilească sume minime asigurate egale în toate statele membre ale UE, în prezent mai multe state membre fac obiectul unor sume minime mai mici decât valorile mai mari prevăzute în directivă.

Aceasta ca urmare a perioadelor de tranziție care au permis unor state membre să amâne aplicarea integrală a sumelor minime. Din cauza datelor de referință diferite ale diferitelor state membre pentru recalcularea periodică a sumelor minime, există un decalaj între statele membre care au beneficiat de perioade de tranziție și restul statelor membre”, a mai spus Valentin Ionescu.