Transportul de marfă ar putea fi interzis în weekend pe toate drumurile din România. Propunerea vine pentru a elibera șoselele care sunt sufocate de mașini în fiecare sfârșit de săptămână în zonele turistice.
Ministrul Antreprenoriatului şi Turismului anunță că va intra în vigoare o nouă regulă care va interzice circulația camioanelor de mare tonaj în cursul zilelor de sâmbătă și duminică.
Într-un interviu acordat la Antena 3, ministrul a susținut că în prezent se analizează interzicerea circulației camioanelor de mare tonaj sâmbăta şi duminica, astfel încât traficul să fie mult mai lejer în weekend. Ministrul propune ca de sâmbătă de la orele prânzului și până duminică noaptea, circulaţia mijloacelor de transport pentru marfă să fie interzisă pe toată suprafața UE.
Trafic sufocat de mașini
În anumite zone, mai ales la sfârșit de săptămână și în special în sezonul cald, traficul se blochează din cauză că șoselele sunt sufocate de mașini. Lipsa autostrăzilor se adaugă pe lista neagră care cauzează multe neplăceri șoferilor.
„În perioadele de sezon, în perioadele de sfârşit de săptămână, atunci când este numărul cel mai mare de turişti în anumite zone, unul dintre incoveniente îl reprezintă traficul rutier. Ori, noi ştim, că din punct de vedere al reţelei de autostrăzi, suferim, raportându-ne la restul Europei. Aşa cum se ştie, Europa este împânzită de o reţea mare de autostrăzi. Şi atunci, una din solicitările venite din domeniul celor care activează în turism, a fost tocmai aceasta. Dacă s-ar putea lua considerare, un aspect care funcţionează în vestul Europei”, a spus Ministrul Antreprenoriatului şi Turismului.
O altă lovitură pentru șoferi
Dacă ați luat o amendă în străinătate și credeți puteți scăpa fără să o plătiți, aveți mare grijă. România se va alinia la standardele europene, astfel că orice amendă primită va ajunge direct acasă în cutia poștală. Dacă nu plătiți taxa de drum, de exemplu și sunteți filmați de camerele de pe șosele, nu veți putea scăpa de amendă. Noua regulă este valabilă pentru toate țările din Uniunea Europeană. Practic, o amendă luată de exemplu în Franța va fi exact la fel ca una primită în București.
Sistemul unic de taxare este practic o bază de date în care vor fi introduse datele tuturor mașinilor aflate în circulație și ale proprietarilor lor.
„Sistemul unic de taxare european reprezintă o platformă. În această platformă apar datele tuturor vehiculelor care tranzitează Uniunea Europeană. În acest moment punem bazele în România integrării în acest sistem european de taxare“, a daclarat Alin Şerbănescu, purtător de cuvânt Ministerul Transporturilor, citat de observatornews.ro. .
Dacă taxele de drum costă în țările UE între 5 și 10 euro pentru zece zile, amenzile pentru neplata lor sunt de zece ori mai mari, între 70 și 120 de euro.