Mai mult de jumătate din vistieria municipalităţii se va duce în acest an pe lucrări de infrastructură, menite să fluidizeze circulaţia.
Bugetul municipiului Bucureş ti pe 2008, cu 1.000 de milioane de lei mai mare decât cel de anul trecut, va fi cheltuit în mare parte pe lucrări de investiţ ii ce vizează fluidizarea traficului, cum ar fi reabilitarea străzilor, înnoirea mijloacelor de transport în comun, construirea Pasajului Basarab şi a mai multor pasaje şi penetraţii rutiere noi.
Anul acesta, bugetul se adună din surse interne (venituri şi alocaţii bugetare) în valoare de 3.254,84 milioane de lei, la care se adaugă împrumuturile externe, de 1.429,09 milioane de lei.
Spre deosebire de anul trecut, bugetul municipalităţii pierde acum peste o sută de milioane de lei din impozitul pe tranzacţiile imobiliare, care era sursă de venit la bugetele locale, dar a fost trecut la bugetul statului începând cu 1 ianuarie 2008.
RADET pierde bani
Termoficarea centralizată pierde şi ea cotele defalcate din TVA, pe care le-a primit în perioada 2005-2007, şi pe care le-a folosit pentru modernizarea sistemului centralizat de termoficare - 85,03 milioane de lei.
Tot regia de termoficare va fi văduvită de sumele de la bugetul statului care veneau în completarea creditelor externe destinate moderniză rii şi contorizării sistemului. Nici Ministerul Internelor şi Reformei Administrative (MIRA) nu şi-a achitat în totalitate datoriile faţă de termoficarea bucureşteană, sume necesare subvenţionării combustibilului folosit la producerea energiei termice.
Din 286 milioane de lei, cât trebuia să primească RADET pentru energia facturată în 2007, MIRA a achitat numai 185 de milioane, fapt ce a contribuit la creşterea datoriilor regiei de termoficare faţă de furnizorul de energie.
Autobuze de 600 de milioane
Dacă bugetul pe 2008 va fi aprobat astăzi în Consiliul general, aproape 60% din el (cu o treime mai mult decât în 2007) va fi alocat investiţiilor. Grosul acestora va fi îngropat tot în infrastructură, aşa cum s-a întâmplat şi în acest an. Administraţia Străzilor primeşte 475 de milioane de lei pentru lucrări noi şi 230 de milioane pentru reparaţii curente. Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB) va avea pe mână 600 de milioane pentru autovehicule noi, iar Pasajul Basarab, precum şi alte pasaje şi penetraţii rutiere noi vor înghiţi peste 700 de milioane de lei.
Sistemul de termoficare va mai primi 143 de milioane pentru moderniză ri, iar investiţiile în locuinţe (consolidă ri sau achiziţii de case noi) vor consuma 75,5 milioane.
Canal pentru sectoarele 1 şi 6
Deşi e datoria Apa Nova să extindă reţelele de apă şi canal, primăria alocă 255,17 milioane de lei pentru astfel de lucrări în sectoarele 1 şi 6, precum şi pentru continuarea lucrărilor la Staţia de tratare a apelor uzate Glina.
Modernizarea şcolilor rămâne şi în acest an o promisiune de peste 400 de milioane de lei, la fel ca şi Zona istorică a Capitalei, care mai primeşte puţin peste 30 de milioane.
Subvenţiile pentru energie termică acordate populaţiei de către primărie depăşesc 360 de milioane de lei, iar cele pentru transportul public - 415 milioane.
Rata pentru achitarea datoriei publice în 2008 va fi de 175 de milioane de lei.