Grupul de companii aeriene de marfă Volga-Dnepr va concedia peste 200 de angajați ai filialelor sale AirBridgeCargo și Atran, care au zburat cu aeronave Boeing.
Disponibilizările sunt cauzate de sancțiunile impuse Rusiei și de interzicerea companiilor aeriene ruse de a opera și cumpăra componente pentru aeronavele Boeing. Grupul de companii plănuiește să păstreze câteva echipaje în cazul în care va obține permisiunea de a returna aeronavele companiilor de leasing străine.
„Resursele companiei nu sunt nelimitate. Optimizarea personalului se realizează în etape, astfel încât flota să fie păstrată”, a spus un reprezentant la Compania Volga-Dnepr.
Peste 300 de piloți lucrau pentru AirBridgeCargo și aproximativ 100 pentru Atran
Numărul piloților din AirBridgeCargo era de 300 la începutul acestui an, la Atran erau aproximativ 110. Astfel, grupul de companii reduce cu aproximativ 50 la sută din întregul personal de piloți care au experiență și dreptul de a opera aeronave Boeing.
În urmă cu o lună AirBridgeCargo intenționa să returneze 14 dintre cele 16 avioane Boeing 747 de marfă luate în leasing, care se află la aeroportul Șeremetievo din Moscova. În februarie, grupul Volga-Dnepr avea 11 avioane rusești AN-124 și Il-76 și 27 de aparate Boeing (737, 747, 777). După începerea războiului, activitățile grupului au scăzut brusc.
În martie, Volga-Dnepr a raportat că AirBridgeCargo și Atran și-au suspendat zborurile din cauza sancțiunilor împotriva locatorilor, cărora li s-a interzis să lucreze cu companiile rusești, și a încetării valabilității certificatelor de navigabilitate emise de Autoritatea pentru Aviația Civilă.
Volga-Dnepr, pe cale să elimine toate aeronavele de fabricație occidentală din flota sa și să rețină doar Antonov An-124 și Ilyushin Il-76
AirBridgeCargo a operat cu 16 avioane de marfă Boeing 747 pe lângă un Boeing 777, conform datelor. Flota Atran era formată din nouă avioane de marfă Boeing 737. Aproape toate zborurile Volga-Dnepr, precum și cele ale filialelor sale, au fost internaționale, ceea ce a dus la probleme semnificative după ce au fost impuse sancțiuni Rusiei după începerea invaziei Ucrainei în februarie 2022.
Activitățile grupului au avut de suferit și din cauza interzicerii vânzării de piese de schimb către Rusia și a interzicerii totale a zborurilor transportatorilor ruși către Uniunea Europeană.
Anul trecut, AirBridgeCargo a transportat peste 110.000 de tone de marfă prin Frankfurt, Germania, reprezentând 17% din traficul total de mărfuri al companiei. Mai mult, aeronavele Boeing ale grupului Volga-Dnepr se aflau pe lista de sancțiuni a Departamentului de Comerț al SUA, iar la jumătatea lunii iunie, Marea Britanie a impus sancțiuni personale principalului său proprietar, Alexei Isaikin, relatează aerotime.aero.