Un izvor nesecat de bani din buzunarul șoferului român. Relațiile și încrengăturile noului vicepreședinte COTAR
- Dan Andronic
- 15 iunie 2020, 11:24
Un scandal izbucnit între ASF și COTAR, în contextul în care Autoritatea a avut o poziție rezervată în ceea ce privește solicitările transportatorilor privind suspendarea contractelor RCA pe perioada stării de urgență, conform prevederilor legale, ne-a determinat să vedem ce se ascunde în spatele acestuia.
Vom încerca să deslușim ițele acestei afaceri de sute de milioane de euro, personajele implicate și cât de adânc sunt ancorate în zona politică și financiară. Unul din actorii-cheie este Florin Pandele. După un debut ca tinichigiu în service-ul familiei, în perioada 1998-2000, Florin Pandele, se remarca prin atragerea reparațiilor ce se puteau deconta prin intermediul companiilor de asigurări. Își dezvoltă rapid relații și conexiuni cu inspectorii de daune, ca mai apoi să ajungă, pe un traseu clasic, la șefii acestora, din companiile de asigurări. În „industrie” se vorbește despre contrapartida unui comision lunar returnat, fiind numeroase scandaluri de-a lungul timpului pe această temă. Pentru a putea suporta toate costurile asumate prin noile colaborări, cei care se avântă într-o asemenea încrengătură utilizează în majoritatea reparațiilor piese obținute din dezmembrări, îndreptate și astfel reciclate în locul celor care trebuiau a fi înlocuite.
Florin Pandele, considerat un abil om de afaceri, în scurt timp, reușește să-și formeze conexiunile necesare pentru a primi un volum suficient de mașini avariate pentru a ridica nivelul afacerii din Pipera, acesta transformând mica asociație de familie în societatea comercială "Auto Car Grup". Reușește să încheie multe convenții cu anumite companii de asigurări în perioada 2002-2009. Pentru că rezultatele erau pe măsură și pentru a ridica afacerea la un alt nivel, în perioada respectivă, se întețesc zvonurile în piață că din „cadourile” generoase achitate către anumiți inspectori de daune, aceștia au reușit "performanța" să-și ridice case în aceeași zonă. Zvonuri rămase la acest nivel pentru că nimeni nu are interes cu adevărat să afle cât de adânc merg ramificațiile sistemului.
În perioada 2009-2010, printr-o relație sus-pusă la Raiffeisen Bank reușește să atragă toată flota de mașini de pe București, obținând chiar un contract cu Uniqa Asigurări la un tarif de 130 lei/ ora de manoperă, tarif „spectaculos” în piața de service și de neatins de nici un alt service. Unele reparații efectuate și facturate către Uniqa erau considerate ca fiind exagerate și nu corespundeau cu normativele și soluțiile acordate de inspectori, fiind multe diferențe neacceptate la plată de angajații Uniqa, după cum ne-a confirmat o sursă care a lucart în companie. „Neînțelegerea” va fi rezolvată după câteva intervenții la Raiffeisen Bank (acționarul Uniqa și reușește să primească sumele facturate integral, chiar dacă aceeași sursă susține că angajații companiei au încălcat procedurile de lucru prin aprobarea la plată a diferențelor nejustificate.
Ascensiunea continuă, și în perioada 2010-2014, acesta intră puternic în piață înființând încă 2 unități service: "Auto Car &Trucks" și "Standocolor", care facturau anumite lucrări la tarife de 250 lei + TVA/ ora de manoperă, dar și piese cu prețuri sensibil mai mari decât prețurile practicate de importatorii specializați din Romania. De fapt, mașinile care ajungeau la reparație în service-ul "Auto Car Grup 1", care avea convenție cu firmele de asigurări la tarife cuprinse intre 70-90 lei pentru ora de manoperă, le factura pe celelalte două firme cu tarife triple și astfel multe companii de asigurări au solicitat rezilierea convențiilor de colaborare.