Un avion s-a prăbuşit în Prahova. Comandorul Petru Lazăr A MURIT

Un avion s-a prăbuşit în Prahova. Comandorul Petru Lazăr A MURIT

Comandorul Petru Lazăr, pilot de încercare la Aerostar Bacău, a murit astăzi în accidentul de lângă aerodromul Băneşti, Prahova. Pilotul se pregătea pentru un miting aviatic.

UPDATE 13:15: Parchetul Curţii de Apel Ploieşti a deschis o anchetă în cazul accidentului aviatic din localitatea prahoveană Băneşti, unde un avion de mici dimensiuni s-a prăbuşit, iar pilotul şi-a pierdut viaţa. Potrivit directorului medical al Serviciului de Ambulanţă Judeţean Prahova, medicul Mădălin Ipatie, pilotul, care se afla singur în aparatul de zbor, a murit carbonizat, iar echipajul de pe salvarea care a ajuns pe aerodromul de la Băneşti nu l-a putut identifica pe pilot. Imediat după impactul cu solul avionul a explodat şi a ars în totalitate. Surse din rândurile organizatorilor show-ului aviatic afirmă că avionul s-a prăbuşit în timpul unui zbor de antrenament, nu în timpul demonstraţiei pentru public, în condiţiile în care spectacolul aviatic era programat să înceapă la ora 13.00, iar accidentul a avut loc în jurul orei 11.00. <parchetul></parchetul></parchetul><//parchetul> UPDATE 12:21: "Am 2.800 de ore de zbor. De-a lungul carierei mele, am întâlnit aproape toate defectele pe care le poate avea un avion. A trebuit chiar să mă catapultez, alte dăţi mi s-au oprit motoarele în aer. În cazurile astea trebuie să acţionezi pe loc, indiferent dacă decizia ta e bună sau nu. Cea mai rea e nehotărârea. Am învăţat că, de fapt, nu avionul creează necazuri, ci omul", spunea Petru Lazăr într-un interviu acordat publicaţiei Gândul. UPDATE 12:15. Pilotul care a decedat este comandorul Petru Lazăr, de la Aerostar Bacău. "Unele avioane ajung la reparat gata împărţite pe bucăţi. Vin ca la doctor, când mergi să ceri diagnosticul. Oricum ar veni, avionul se mai desface o dată, iar bucăţile lui trec prin mai toate halele fabricii şi prin sute de mâini. Cred că sunt bolnav de meseria asta!", declara, în urmă cu patru ani, într-un interviu. UPDATE 11:44. Avionul încă mai arde. Echipajele de pompieri încearcă acum să stingă focul. UPDATE 11:30. Martorii au declarat că avionul zbura la o înălţime joasă. La un moment dat, aeronava a atins nişte fire de înaltă tensiune, aparatul luând foc imediat, chiar în timpul zborului. Aeronava e arsă în proporţie de 90%, pompierii ajunşi acolo încercând să stingă focul. Accidentul a fost anunţat la numărul de urgenţă 112 de către un martor, la ora 11 şi 10 minute. În avion era o singură persoană - pilotul - care a decedat. Aeronava s-a prăbuşit şi a luat foc lângă aerodromul Băneşti din judeţul Prahova, la faţa locului deplasându-se acum pompierii, un echipaj de descarcerare şi o ambulanţă. Cauzele accidentului pot fi eroarea umană sau o defecţiune tehnică, spun specialiştii. Pe aerodromul Băneşti se desfăşoară, în acest week-end, prima ediţie a evenimentului aviatic Băneşti Fly-In, dedicat piloţilor şi pasionaţilor de aviaţie din România. Avionul lui Prigoană, prăbuşit în 2007 Mai multe accidente cu avioane de mici dimensiuni au avut loc, de-a lungul timpului, în România. În august 2007, un aparat s-a prăbuşit în apropierea aerodromului din localitatea Sânpetru, judeţul Braşov. Cei doi oameni care se aflau la bord, Ioan Vancea, comandantul Aeroclubului Sânpetru şi un elev al său, au murit. Pilotul a deschis atunci paraşuta de susţinere a aparatului şi a virat la stânga, pentru a evita să se prăbuşească peste nişte case. Avionul aparţinea firmei Aerosal, a lui Silviu Prigoană: "Pe avionul respectiv am făcut şcoala şi eu, şi tatăl meu. Era un avion excelent, zbura extraordinar de bine", declara atunci Honorius Prigoană. În ianuarie 2008, un astfel de accident s-a întâmplat şi în Suceava. Victima a fost directorul Combinatului de Celuloză şi Hârtie - AMBRO SA, Eric Rossmann. Avionul, de tip FK 14, s-a prăbuşit în apropierea localităţii Siminicea. 17 iunie 1910 - Aurel Vlaicu zbura cu primul său aparat Acum 102 ani, pe 17 iunie, Aurel Vlaicu a zburat perima oară cu un avion construit de el, pe Dealul Cotrocenilor. Schiţele primului său aparat de zbor le-a făcut în timpul studiilor din Germania, la Munchen. Aparatul avea aripi batante şi era actionat de arcuri. A abandonat acest proiect gândindu-se să construiască unul acţionat de motoare.