Umbrărescu deschide un șantier nou pe Autostrada Moldovei. Constructorul a reluat lucrările
- Ionel Sclavone
- 15 martie 2024, 18:05
Autostrada Moldovei, A7, este construită, în mare parte, de firmele omului de afaceri Dorinel Umbrărescu. Lucrările se derulează într-un ritm susținut, așa cum arată autoritățile care au prezentat un nou set de imagini aeriene.
Constructorul Dorinel Umbrărescu a mai deschis un șantier pe Autostrada Moldovei, pe tronsonul Buzău – Vadu Pașii. Pentru acest tronson, ordinul de începere a lucrărilor a fost emis în luna decembrie. Stadiul execuției lucrărilor se află la 28%.
Autostrada Moldovei începe să se vadă
Reprezentanții CNAIR au transmis un nou set de imagini de pe șantierele Autostrăzii A 7. Au fost surprinse înregistrări aeriene de pe Autostrada Moldovei, de pe tronsonul 1 Buzău – Vadu Pașii, pe care Umbrărescu îl deschidă în acest an.
Lungimea acestui tronson de executat este de 4,6 km. Lucrările au fost atribuite asocieriii SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL. Constructorii au la dispoziție 20 de luni pentru a finaliza lucrările pe această bucată din Autostrada Moldovei. Contractul a fost semnat pentru un preț de 689,285,996 de lei, fără TVA, bani ce vor sosi prin Programul Național De Redresare Și Reziliență (PNRR).
De altfel, Dorinel Umbrărescu a reluat lucrările și pe celelalte tronsoane ale autostrăzii, dintre Buzău și Focșani, în lungime de 82,44 km. Pe aceste șantiere de pe Autostrada Moldovei, stadiul lucrărilor este fizice este cuprins între 26% și 29%, anunțau recent autoritățile.
Conform contractelor, anul acesta trebuie finalizate Tronsoanele 1 (Buzău - Vadu Pașii, 4,6 km) și 4 (Mândrești- Munteni, 10,94 km). Tronsoanele 2 (Vadu Pașii-Râmnicu Sărat, 30,8 km) și 3 (Râmnicu Sărat - Munteni, 36,1 km) au termene contractuale de finalizare anul 2025.
UMB a accelerat ritmul de lucru
Constructorii de pe Autostrada Moldovei au accelerat ritmul de lucru pe șantiere, având în vedere termenele de recepție asumate. Drept urmare, este posibil ca pe anumite segmente de pe autostradă să se poată circula încă din acest an. Autoritățile au prezentat recent și imagini aeriene de la lucrările demarate recent la nodul rutier de tip turbion de la intersecția autostrăzilor A7 și A8, în zona Pașcani – Sodomeni, județul Iași.
Este primul nod rutier de tip tip turbion din România, executate de UMB, firma lui Dorinel Umbrărescu. Lucrările sunt executate în cadrul proiectului derulat pe Autostrada Moldovei, între Bacău – Pașcani (Lot 3, Mircești – Pașcani).
Constructorul are mobilizate în acest punct aproximativ 70 de utilaje și 50 de autobasculante. Antreprenor este asocierea SC SPEDITION UMB SRL – SA&PE Construct SRL – S.C. Tehnostrade SRL. Lungimea acestui lot 3 este de 28,094 km. Contractul a fost semnat pe 15.02.2023, iar durata lucrărilor este de 30 luni.
Valoarea contractului încheiat pentru lotul 3 este de 1.765.928.288,22 lei fără TVA, iar sursa de finanțare este PNRR.
Autostrada Moldovei primește bani de la BEI
În noiembrie anul trecut, Guvernul a aprobat prin memorandum, negocierea contractului de finanțare dintre România și Banca Europeană de Investiții, în valoare de 600 milioane de euro. Banii sunt destinați susținerii proiectului de pe Autostrada Moldovei, A7. Este vorba despre cofinanțarea aferentă Mecanismului de Redresare și Reziliență.
Potrivit unui comunicat, prin acest memorandum, Ministerul Finanțelor a solicitat acordul pentru semnarea contractului de finanțare dintre România și Banca Europeană de Investiții.
„Un prim contract de finanțare, în valoare de 600 milioane euro, a fost semnat între România și BEI în data de 14 iunie 2023 și este destinat sprijinirii realizării unor secțiuni din cadrul autostrăzii A7, în lungime de 319 km (Ploiești – Pașcani). Acesta a fost aprobat în Parlament. Obiectivul principal al proiectului este reprezentat de construcția unei autostrăzi cu o lungime de 319 km, profil 2 x 2 benzi de circulație, între Ploiești și Pașcani. Pentru facilitarea implementării, proiectul a fost divizat în 4 secțiuni: Ploiești – Buzău, cu o lungime de 63,25 km; Buzău – Focșani, cu o lungime de 82,44 km; Focșani – Bacău, cu o lungime de 95,9 km; Bacău – Pașcani, cu o lungime de 77,39 km”, se preciza în comunicatul guvernamental.