Ultimele două zile de libertate. De la 1 septembrie, viața în Paris se schimbă total. Ce se va întâmpla pe străzi

Ultimele două zile de libertate. De la 1 septembrie, viața în Paris se schimbă total. Ce se va întâmpla pe străzi

Parisul va impune o limită de viteză de 30 km/h, pe toate străzilet, în încercarea de a reduce accidentele și poluarea fonică.

Primarul din Paris, Anne Hidalgo, o socialistă care ia în calcul o candidatură la președinție, în 2022, s-a angajat să reducă spațiul dedicat mașinilor într-unul dintre cele mai dense orașe din Europa. Hidalgo vrea ca oamenii să își lase mașinile acasă și să folosească mai mult transportul în comun.

Deja aproximativ 60% din străzile capitalei au limite de 30 km/h, iar de când Hidalgo a preluat funcția de primar, în 2016, traficul auto pe multe altele au fost reduse la o singură bandă sau au fost predate în întregime pietonilor.

După luna august, doar principala șosea de centură care înconjoară Parisul și marile bulevarde și artere vor permite viteze mai mari, a declarat pentru AFP, David Belliard, viceprimarul Verzilor responsabil cu transporturile.

Ne puteți urmări și pe Google News

„Ideea este de a reduce spațiul ocupat de mașini, ceea ce implică reducerea vitezei acestora", a spus Belliard, aduăugând că vrea să facă străzile mai sigure pentru bicicliști și pietoni.

Măsura vine în contextul în care primarul Hidalgo avansează cu planurile de a elimina 60.000 din cele aproximativ 140.000 de locuri de parcare la nivelul străzilor din oraș.

În același timp, municipalitatea crede că poate "adapta" orașul la lupta împotriva schimbărilor climatice.

Se schimbă regula și pentru motociclete și scutere

Motocicletele și scuterele, cărora li s-a permis să parcheze gratuit, vor trebui, de asemenea, să înceapă să plătească anul viitor, când vor crește și tarifele de parcare pe oră pentru automobile.

Și tot de anul viitor, majoritatea vehiculelor vor fi interzise complet în districtul Paris Centre - primele patru arondismente ale capitalei, inclusiv cele două insule de pe râul Sena și străzile înguste din Marais.

Criticii lui Hidalgo o acuză de politici anti-auto care au generat dureri de cap masive în trafic pentru rezidenți, precum și pentru milioane de oameni care locuiesc în suburbii, dar care au nevoie de mașini pentru a lucra în capitală.

Primarul se confruntă, de asemenea, cu un val de critici potrivit cărora orașul a devenit mai murdar sub mandatul ei, prin intermediul unei campanii pe rețelele de socializare cu hashtagul #saccageparis Parisul distrus.

Săptămâna aceasta, oficialii au prezentat opt măsuri pentru a aranja unul dintre cele mai vizitate orașe din lume. Primărția Hidalgo a promis să dubleze cheltuielile anuale pentru curățenie în timpul celui de-al doilea mandat al său, până la un miliard de euro (1,2 miliarde de dolari).