Ultima zi pentru depunerea declaraţiei unice. Vezi cât e amenda pentru întârziere
- Ana Bâtc ă
- 25 februarie 2011, 12:56
Astăzi este ultima zi în care angajatorii mai pot depune la Fisc declaraţia unică pentru luna ianuarie 2011. În cazul nedepunerii la timp, amenda este cuprinsă între 500 şi 1.000 de lei pentru persoanele fizice şi între 1.000 şi 5.000 lei pentru companii.
Angajatorii care nu depun în mod repetat declaraţia lunară vor fi declaraţi inactivi de către Fisc, avertizează reprezentanţii instituţiei.
Toate unităţile Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF) care primesc declaraţii lucrează în două schimburi, în intervalul orar 08.00-20.00.
Mihai Gogancea Vătăşoiu, vicepreşedinte ANAF, a dat asigurări că funcţionarii vor lucra chiar şi după orele 20.00, dacă în faţa ghişeelor vor fi contribuabili cu documentele completate, astfel încât să fie înregistrate declaraţiile de la toate persoanele aflate fizic la ghişee.
În Bucureşti, sunt deschise în total 281 ghişee la sediile administraţiilor financiare, dar şi la Casa de Pensii şi la Agenţia pentru Ocuparea Forţei de Muncă.
Un singur formular în loc de cinci Formularul 112 cuprinde obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, a impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate. Până anul trecut, aceste date erau furnizate în cinci declaraţii către patru instituţii diferite: ANAF, CNPAS, ANOFM şi CNASS.
Până în seara zilei de 23 februarie, au fost depuse 315.534 declaraţii (aproximativ 67% din total), din care 48.581 prin internet, iar 266.953 la ghişeu, informează un comunicat de presă transmis de ANAF.
Potrivit evidenţelor fiscale, numărul total de contribuabili care trebuie să depună declaraţia 112, angajatori şi asimilaţi acestora, este de aproape 470.000.
Un ghid de completare a declaraţiei unice poate fi găsit pe site-ul Fiscului www.anaf.ro.
Formularul 112 completat, ştampilat şi semnat poate fi depus atât la ghişee, însoţit de un CD cu fişierul XML cu declaraţia completată, cât şi pe internet.
Pentru depunerea online, este necesară achiziţionarea unui certificat digital calificat de la unul dintre cei trei emitenţi autorizaţi: CertSign, DigiSign sau TransSped. Dispozitivul, care seamănă cu un memory stick, vă dă posibilitatea să semnaţi electronic documentele.