Turismul, pe marginea prăpastiei. ANAT cere ajutor de supraviețuire

Turismul, pe marginea prăpastiei. ANAT cere ajutor de supraviețuire

Asociația Națională a Agențiilor de Turism (ANAT) cere ajutorul guvernului și, după modelul adoptat de mai multe state din Uniunea Europeană, crede că este nevoie de o schemă de ajutor dedicată agențiilor de turism din România.

Într-o scrisoare deschisă către premierul Ludovic Orban, către miniștrii Virgil Popescu și Marcel Boloș, de la Economie, respectiv Fonduri Europene, precum și către secretarul de stat Răzvan Pârjol de la Turism, ANAT solicită sprijin pentru agențiile de turism, arătându-și îngrijorarea privind întârzierea măsurilor venite în sprijinul acestora din partea guvernului. Argumentul principal este că numai 10 dintre marile agenții de turism, din România au achitat, în 2019, impozite de peste 40 de milioane de lei.

Președintele ANAT, Dumitru Luca, scrie că „din păcate, șirul lung de întâlniri pe care reprezentanții mediului de afaceri din domeniul turismului le-au avut cu reprezentanții Guvernului nu a avut rezultatele mult așteptate de operatorii economici cu activitate preponderentă de agenție de turism, sector care este recunoscut la nivel mondial ca fiind cel mai grav lovit de efectele pandemiei de Covid-19”. Măsurile adoptate, deși utile, nu au fost adaptate nevoilor specifice ale agențiilor de turism.

Perspectivele pentru domeniul turismului sunt sumbre, dă de înțeles ANAT, atenționând că mari angajatori dar și firme medii, companii de top din economie, cu capital autohton, plătitori de taxe la bugetul statului, sunt la un pas de faliment. „Numai 10 dintre agențiile de turism cu volume mari, care operează pe piața din România, au achitat în anul 2019 un volum total de impozite în valoare de peste 40 de milioane de lei”, arată ANAT.

Potrivit sursei citate, „agențiile nu au putut aplica pentru șomajul tehnic, activitatea lor neputând fi oprită din cauza faptului că aveau deja sejururi aflate în derulare sau în pregătire pentru sezonul de vară 2020, călători aflați în diverse destinații care trebuiau repatriați sau negocieri de purtat cu furnizorii de servicii în vederea recuperării avansurilor achitate pentru călătoriile anulate”.

Ne puteți urmări și pe Google News