Trenul de Otopeni îşi reia circulaţia. Problemele rămân
- Adrian Bărbulescu
- 21 martie 2012, 14:42
CFR Călători a reacţionat la semnalele trase de EVZ şi a anunţat miercuri că va repune în circulaţie trenurile Henri Coandă Expres, care fac legătura dintre Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni.
Circulaţia trenurilor va fi reluată din 23 martie, cu două zile înainte de mutarea curselor aeriene low cost de pe Băneasa pe Otopeni.
"În contextul transferului activităţii companiilor de zbor low-cost de la Aeroportul Internaţional Aurel Vlaicu (Bucureşti Băneasa) la Aeroportul Internaţional Henri Coandă (Otopeni), acest tip de transport suburban - tren+auto va fi reluat experimental, circa două luni, pentru a se a putea face o evaluare a pieţei pe această rută. În funcţie de nivelul de trafic, se va lua o decize finală asupra menţinerii în circulaţie a trenurilor Henri Coandă Expres", au precizat oficialii CFR Călători.
Chiar dacă circulaţia trenurilor va fi reluată, rămân aceleaşi probleme din cauza cărora pe această rută nu erau foarte mulţi călători. În primul rând, tariful de 8,1 lei pe călătorie este prohibitiv, în comparaţie cu cel de numai 3,5 lei practicat de RATB la autobuzele 780 şi 783. Apoi, peronul de la P.O. Aeroport Haltă este undeva în mijlocul câmpului, iar dacă plouă sau ninge nu ai unde să te adăposteşti, deoarece copertina a fost furată şi dusă la Remat. Nu în ultimul rând, transferul călătorilor de la haltă în incinta aeroportului se făcea cu un microbuz de doar 14 locuri, cu un portbagaj neîncăpător.
S-a oprit odată cu ninsoarea. Şi nins a rămas Comunicatul CFR Călători precizează negru pe alb că transferul călătorilor de la peron la aerogară se va face tot cu microbuze, şi nu cu autocare mai încăpătoare. Circulaţia trenurilor respective fusese întreruptă cu ocazia viscolului de la finele lunii ianuarie.
"Măsura anulării trenurilor Henry Coandă Expres care realizează legătura între staţiile Bucureşti Nord şi Punctul de Oprire Aeroport a fost luată din cauza condiţiilor meteorologice nevaforabile din aceată iarnă care au condus la perturbări în traficul feroviar precum anulări şi întârzieri, închideri de secţii feroviare şi restricţii de circulaţie", menţionau, în urmă cu două săptămâni, la solicitarea EVZ, aceiaşi oficiali ai societăţii de transport feroviar de stat. Apoi, oprite au rămas, până la anunţul de miercuri.
În ciuda tuturor criticilor care i s-au adus, trenul are avantaje evidente. În jumătate de oră ajungi la aeroport (cu tot cu transferul auto), în condiţiile în care autobuzul "expres" 783 este mereu aglomerat şi serveşte deopotrivă şi navetiştilor, făcând patru opriri numai în oraşul Otopeni. De pe traseu se urcă hoţi de buzunare şi, în general, mai nimeni nu plăteşte bilet.
Taxiurile sunt scumpe (3,5 lei/km) şi nu puţini au fost clienţii care s-au plâns că au fost jecmăniţi. După eliminarea monopolului Fly Taxi şi după ce Parlamentul a interzis companiilor aeroportuare să organizeze licitaţii pentru selectarea companiei de taxi, la Otopeni au revenit "piraţii".