”După 1986, securitatea transportului maritim și fluvial nu s-a ameliorat”, a denunțat ONG-ul francez Robin des Bois. După 2008, cel puțin 12.481 de persoane, adică peste 1000 pe an, au pierit în ape. În perioada 1986-2005, au fost înregistrate 21.000 de decese.

Asia și Africa cumulează peste 90% din victime și accidente, cinci țări plătind un tribut de peste 60% din decese: Tanzania, Bangladesh, Republica Democratică Congo, Filipine și Indonezia.

Naufragiul navei Spice Islander I în largul arhipelagului tanzanian din Zanzibar, în 2011, a fost cel mai grav accident maritim, soldat cu 1529 de morți. Alte accidente cumplite sunt cele ale navelor Princess of the Stars în Filipine, în 2008 (819 morți) și Eastern Star în China, în 2015 (442 de morți).

Spice Islander I și Princess of the Stars erau nave vechi  din Grecia și Japonia. ”Navele considerate a fi la capătul duratei de exploatare trebuiau trimise la casat și nu revândute pentru continuarea exploatării lor în mări pentru care nu au fost concepute”, a subliniat pentru AFP Jacky Bonnemains, purtător de cuvând al ONG-ului francez.

Astăzi, ONG-ul denunță plecarea iminentă în Madacascar a unei nave care a asigurat timp de 31 de ani legătura între două mici insule franceze.

Principalele cauze ale naufragiilor sunt supraîncărcarea cu marfă și pasageri, deseori cumulată cu condiții meteo nevaforabile, starea precară a navelor și condițiile de exploatare dubioase, potrivit raportului.

În perioada 2008 și 2018, Robin de Bois a identifica 272 de accidente mortale a navelor de pasageri, accidente care sunt în plus și o sursă de poluare cu hidrocarburi, subliniază ONG-ul.

 

Te-ar putea interesa și: