Transformarea unei corporatiste în pantofar: de multinațională la încălțăminte hand made

Transformarea unei corporatiste în pantofar: de multinațională la încălțăminte hand made

O fostă corporatistă a lăsat stabilitatea programului de la nouă la cinci și s-a aventurat în lumea antreprenoriatului, cu dorința de a duce mai departe tradiția familiei, aceea de pantofar sau, cum se spune în termeni moderni, designer de încălțăminte.

Diana Nedea vine dintr-o familie de pantofari. Copilăria și-a petrecut-o prin fabrica în care lucra tatăl său, inginer specializat în industria pielăriei. Tot în anii copilăriei Diana și-a descoperit și pasiunea pentru culori, care mai apoi avea să-i devină fundația afacerii.

După ce ani de zile a lucrat în domeniul vânzărilor pentru o cunoscută corporație, în 2011 Diana a luat decizia să își riște confortul dat de programul de la nouă la cinci și să se arunce în lumea afacerilor. Având deja cunoștinte temeinice în îndustria încălțămintei, dar și o pasiune pentru pictură, și-a băgat toate economiile într-un atelier de pantofi. Pantofii confecționați de aceasta nu sunt obișnuiți: pe lângă faptul că sunt lucrați manual, „hand made”, sunt pictați manual.

 

Pantofar din tată-n fiică

Diana Nedea a decis să ducă mai departe o tradiție de familie începută acum mai bine de 20 de ani.

„În 1996, părinții mei au pornit o afacere pe cont propriu tot în acest domeniu, iar mama a fost întotdeauna motorașul administrativ al businessului lor. Tatăl meu este inginer specializat în industria pielăriei și a lucrat dintotdeauna în industria încălțămintei. Atunci când eram mică ajungeam deseori în fabrica unde lucra el, astfel că am avut contact atât cu procesul tehnologic, cât și cu latura comercială a acestui tip de afacere”.

În timp ce majoritatea tinerilor se înghesuie să prindă un post într-o multinațională, Diana a ales să riște tot și să își urmeze visul de a deveni antreprenor și, automat, propriul șef. Ea spune că alegerea de a călca pe urmele tatălui său a venit firesc: știa atât de multe despre domeniu încât nu avea nicio emoție.

Pantofii sunt realizați manual în atelierul său de producție, de echipa sa de meșteșugari. Știe să facă și singură pantofi, însă în atelier are ajutoare și mașini care-i mai preiau din sarcini, astfel încât ea să se poată ocupa de partea creativă, dar și de cea administrativă.

 „Pot croi, coase, finisa și o parte din etapele procesului de tălpuire și de pregătire pentru tragerea pe calapod. Mă fascinează toate micile detalii și de câtă îndemânare este nevoie pentru a ajunge la un produs finit de calitate și încerc permanent să îmbin tehnologia clasică cu operațiuni manuale cu idei inovatoare, specifice generației de acum”, ne-a povestit tânăra.

Totuși, având în vedere expansiunea pieței de retail din România, concurența e uriașă. Plecând de la marile lanțuri de magazine și până la vânzarea online, care prinde tot mai multă popularitate. Diana spune însă că nu se lasă intimidată de competitori și știe că ideea ei este una câștigătoare.

„Este loc pentru toată lumea și concurența nu face decât să ne împingă mai departe în procesul nostru de dezvoltare. Bineînțeles că apăr mereu provocări legate de prețuri, însă ele trebuie corelate cu un raport corect calitate/preț. Produsele noastre sunt lucrate manual, sunt colorate și vesele, pe când produsele din marile lanțuri au tendința de a deveni «uniforme», sunt produse vandabile, dar care de cele mai multe ori se traduc în produse realizate în culori de bază, cu o calitate nu foarte ridicată”, ne-a mărturisit antreprenoarea.

 

Ce este special la arta ei

Tânăra este îndrăgostită de ceea ce face și acordă atenție maximă fiecarei etape a procesului de producție a pantofilor lucrați cu migală în atelierul ei:

„Pantofii lucrați manual vor avea întotdeauna acea atenție la detalii pe care nu o poți acorda atunci când realizezi ceva într-o producție în flux. În cazul producției de masă, fiecare om este specializat pe o mică operațiune. Pe când în cadrul atelierului nostru, fiecare om din echipă își asumă o întreagă fază, ținând cont de etapele anterioare cât și de cele următoare. Pielea este un material diferit în suprafața lui și nu poți aplica metode și forțe egale pentru a obține un produs simetric”.

 

Ce înseamnă să fii antreprenor în România

„Antreprenorii din România sunt într-o continuă provocare. Mediul de business este în egală măsură plin de oportunități-este o piață care permanent se educă și permanent se dezvoltă, cât și un mediu instabil din cauza cadrului legislativ, a modificărilor continue și a lipsei de stabilitate pentru a crea previziuni”, mai spune Diana.

 

CARTE DE VIZITĂ

DIANA NEDEA

A absolvit ASE-ul, iar în paralel a studiat pictură. A fost întotdeauna pasionată de culoare, de detalii ce schimbă întreaga perspectivă a unui produs. Este pasionată de fotografie, dar și de călătorii, hobby-uri din care își găsește inspirația.

 

Ne puteți urmări și pe Google News