Au fost descoperite teste Covid-19 ce se vindeau la suprapreț într-un aeroport din Bulgaria.

Oficialii bulgari susțin că acest lucru este în afara puterii lor de control.

Cei care călătoresc cu destinația Olanda de pe Aeroportul din Sofia sunt obligați să plătească la fața locului. Le trebuie teste antigen rapide și plătesc un preț de două ori mai mare.

Testele costă circa de 30-40 de leva (n.r. aproape 75 de lei). Oamenii plătesc 75 de leva la aeroport (n.r. aproape 190 de lei).

Teste Covid-19 la suprapreț în aeroport

În farmacii, aceste teste se vând chiar cu 20-25 de leva (n.r. aproape 50 de lei).

Motivul prețului mare: doi dintre operatorii de la sol ai aeroportului au încheiat contracte cu laboratoare private. Acest lucru se dovedește a fi în afara competențelor instituțiilor de stat. Nici aeroportul Sofia nu are un cuvânt de spus.

Pentru călătorii cu destinația Olanda, există o cerință pentru un rezultat negativ al unui test antigen rapid pentru COVID-19, efectuat cu până la 4 ore înainte de îmbarcarea la bordul aeronavei.

Adică oamenii nu au ocazia să facă un test într-un laborator normal și astfel să meargă la aeroport, ci sunt obligați să fie testați la fața locului la prețul menționat.

Vânzătorii nu pot fi trași la răspundere!

Pe teritoriul Aeroportului Sofia există trei operatori tereștri: Aeroportul Sofia, Swissport și GoldAir. Fiecare dintre aceștia asigură servicii și are relații contractuale cu diferite companii aeriene.

Operatorul terestru efectuează absolut toate activitățile, de la verificarea pasagerului la îmbarcarea în aeronavă și de la coborâre până la ieșire.

„Aeroportul Sofia EAD nu are relații cu laboratoare private nici ca operator terestru, nici ca operator de aeroport”, a declarat Liubka Gheorghieva de la Centrul de presă al aeroportului.

Ea a adăugat că „pe aeroport sunt mai multe instituții care își împart responsabilitățile – Agenția pentru Vămi, Poliția de Frontieră, Inspecția Regională de Sănătate, iar în acest caz aeroportul nu are cum să intervină, având în vedere că vorbim de activități reglementate”.

Cei de la Ministerul Transporturilor nu au răspuns cine controlează activitatea operatorilor tereștri Swissport și GoldAir, care au încheiate contracte cu laboratoare private.