Tesco, lanţul britanic de magazine de mare suprafaţă cu cele mai mari vânzări, se pregăteşte să dea lovitura în Statele Unite, scrie „Daily Telegraph“.

Compania este pe punctul de a finaliza achiziţia unui depozit angro de dimensiuni gigant (de aproape 200.000 de metri pătraţi), într-o suburbie a oraşului Los Angels. Retailerul vrea să împânzească Statele Unite cu magazine de mici dimensiuni, care vor vinde produse alimentare şi mâncăruri gata preparate. Reţeaua de magazine „de proximitate“, care se va numi sugestiv Fresh&Easy, s-a extins până acum în America de Nord cu 13 magazine, alte 200 urmând să fie deschise până în februarie 2009.

Venituri de 10 miliarde
de dolari

Achiziţia depozitului angro, al doilea pe care Tesco l-ar deţine în SUA, le-ar permite britanicilor să deschidă până la 1.000 de magazine de tipul „colţul străzii“, care ar genera venituri anuale de 10 miliarde de dolari, la orizontul anului 2015, potrivit directorului executiv al Fresh&Easy, Tim Mason.

Prin tipul de magazin pe care încearcă să îl promoveze, Tesco ar putea să atragă atât clienţi ai marilor supermarketuri, cât şi pe cei ai restaurantelor fast-food. Compania britanică ar putea deveni astfel principalul competitor al marilor lanţuri de supermarketuri americane, de genul Wal-Mart, lider incontestabil al pieţei de retail americane de câteva decenii.

Tesco este prezentă pe piaţa Europei, în Marea Britanie, Cehia, Ungaria, Polonia, Slovacia, Turcia şi Irlanda. De asemenea, are o reţea de magazine în Asia, China, Japonia, Malaysia, Coreea de Sud, Taiwan şi Thailanda.

Intrarea în România,
un simplu zvon

În urmă cu trei ani, au apărut zvonuri potrivit cărora intrarea pe piaţa românească a gigantului Tesco este iminentă. Se cita atunci dintr-un raport de dezvoltare al companiei, care ţintea să ajungă până în 2010 al treilea cel mai mare retailer din lume, din perspectiva veniturilor şi era dispus să investească masiv în extindere.

Pe de altă parte, compania era prezentă în majoritatea ţărilor din jurul României, iar, la noi, segmentul de comerţ modern nu era foarte dezvoltat la acea dată. Zvonurile nu au fost confirmate până acum, iar oficialii companiei nu au mai dat semne că intenţionează să orienteze investiţiile către estul Europei.