Taxa second-hand, cu doua taisuri pentru producatori

Taxa second-hand, cu doua taisuri pentru producatori

Acestia nu scapa de "amenintarea" masinilor Euro 4 second-hand, pentru care taxa este mai mica decat la masinile noi.

Taxa second-hand pentru masinile noi cu motorizare Euro 4 va fi mai mare decat cea pentru masinile cu o vechime de 4-5 ani, dar cu acelasi tip de motorizare.

Potrivit grilei noi de taxare propuse de Ministerul Economiei si Finantelor, cei care vor sa-si cumpere o masina nou-nouta vor plati in continuare taxa, valoarea acesteia depasind chiar 2.000 de euro in cazul masinilor cu o capacitate cilidrica mare.

Noile taxe pentru masini noi propuse parlamentului de ministrul economiei Varujan Vosganian sunt aproape identice cu cele care se platesc in prezent.

Ne puteți urmări și pe Google News

Cu toate acestea, producatorii si importatorii de autoturisme sunt nemultumiti de faptul ca, pentru masinile mai vechi, romanii sunt nevoiti sa plateasca mai putin decat pentru masinile noi, in cazul motorizarilor Euro 4.

Pentru o masina veche de 4-5 ani, taxa second-hand va scadea cu sume cuprinse intre 50 si aproape 700 de euro - in functie de motorizari - comparativ cu o masina nou-nouta.

Daca noua grila ce trebuie aprobata de parlament a eliminat una dintre grijile producatorilor si importatorilor de masini noi - autovehiculele Euro 2 si Euro 3 - mentinand sau chiar majorand taxa pentru aceste categorii, masinile vechi Euro 4 constituie inca o amenintare pentru cei care au inregistrat in ultima vreme cresteri importante de vanzari.

„Este gresit ca taxa pentru un Euro 4 vechi sa fie mai mica decat pentru un autoturism nou”, ne-a declarat vicepresedintele Dacia, Constantin Stroe, chiar daca s-a aratat de acord cu principiul micsorarii taxei cu cat masina este mai veche. 

„Traiesc cu speranta ca se mai pot face corectii, pentru ca Uniunea Europeana nu stabileste nivelul taxelor, ci niste principii”, a mai spus Stroe.

Varujan Vosganian se va intalni maine cu reprezentantii Comisiei Europene pentru a le cere parerea in legatura cu noile modificari. Potrivit unor surse din Ministerul Economiei si Finantelor, Vosganian nu le va prezenta comisarilor si noua grila, „deci schimbari sunt posibile, dar nu esentiale”.

DEZAVANTAJE Cursul taxei: 3,5 Dincolo de valoarea in sine a taxei, statul a avut grija sa puna la punct si alte aspecte care sa-i dezavantajeze pe cei care-si cumpara masini noi sau vechi aduse din afara tarii.

Potrivit legislatiei in vigoare, „valoarea in lei a taxei speciale pentru autoturisme se determina prin transformarea sumelor exprimate in echivalent euro la cursul de schimb valutar comunicat de Banca Nationala a Romaniei pentru prima zi lucratoare a lunii octombrie din anul precedent”, adica peste 3,5 lei, fata de valoarea din prezent pentru un euro, de aproximativ 3,3 lei. Mai mult, aceasta valoare de referinta pentru euro va fi pastrata pe toata durata acestui an.

REGLEMENTARE

ABS, obligatoriu

Un pachet de noi reguli adoptate saptamana trecuta de Parlamentul European i-ar putea obliga pe fabricantii de automobile din UE sa se conformeze unor cerinte tehnice mai stricte pentru a obtine omologarea. In plus, unele dispozitive vor deveni obligatorii, printre care si sistemul ABS (sistem antiblocare a franelor).

In categoria producatorilor care vor fi nevoiti sa se conformeze acestor reguli - in cazul in care pachetul de cerinte va trece si de Consiliul UE - se numara si Dacia-Renault, care produce in prezent si versiuni de Logan fara ABS. In momentul in care reglementarile vor intra in vigoare, Dacia se va conforma acestora, ne-au declarat oficialii companiei.

GRILA

Valori pentru masini Euro 4

Capacitate cilindrica                        Taxa masina noua (euro)                       Taxa masina 4-5 ani (euro)            1.400                                                        161                                                                    111             1.600                                                        184                                                                    127             2.000                                                        536                                                                    370             3.001                                                     2.295                                                                1.583