Taxa de tranzit prin Cernavodă stârneşte controverse

Taxa de tranzit prin Cernavodă stârneşte controverse

Transportatorii obligaţi să treacă prin Cernavodă după închiderea podului contestă taxele impuse.

Transportatorii s-au întâlnit ieri cu reprezentanţii municipalităţii din Cernavodă care instituise o taxă pentru maşinile grele ce tranzitează oraşul. În urma restricţionării circulaţiei pe podul de peste Canalul Dunăre Marea Neagră, maşinile de mare tonaj sunt obligate să treacă prin oraş.

Federaţia Operatorilor de Transport Rutier (FORT) a notificat deja Consiliul Local Cernavodă, aducându-i la cunoştinţă că va înainta acţiune în instanţă împotriva hotărârii consiliului local.

Liderul FORT, Augustin Hagiu, a informat-o ieri pe Mariana Mircea, primarul oraşului Cernavodă, că "fluxul comercial de transport rutier a scăzut deja cu 40% de la apariţa acestei măsuri aberante".

Ne puteți urmări și pe Google News

"CNADNR nu e în stare să ofere rute ocolitoare"

În opinia liderului sindical, "Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) nu a fost în stare să ofere rute ocolitoare care să ofere echivalenţe ca lungime sau ca portanţă“, amintind că pe DN 2A, dinspre Slobozia spre Giurgeni, ar exista o porţiune de 120 kilometri cu restricţii pentru traficul greu mai mare de 9,5 tone.

Augustin Hagiu s-a plâns de faptul că transportatorii care au ca destinaţie localităţi apropiate oraşului Cernavodă sunt obligaţi să plătească taxe enorme. O soluţie ar fi, spune el: "Cel puţin 80% din taxa percepută de CNADNR ar trebui să vină în această perioadă de restricţie şi să acopere neajunsurile create atât transportatorilor, cât şi Consiliului Local Cernavodă".

Primăria nu ia niciun ban

Primăriţa Mariana Mircea, şeful poliţiei oraşului, comisar-şef Emilian Nicolae, şi şeful poliţiei locale, Constantin Dancu, i-au explicat liderului sindical că nu se adresează cui trebuie.

"Noi trebuie să ne protejăm drumurile, reţelele de apă, canal şi termoficare deteriorate de infil traţii. Avem blocuri înclinate, ca să nu mai vorbim despre faptul că podul Sfânta Maria din oraş, pe unde se deviază traficul, este fragil. A fost construit mai ales pentru evacuarea personalului de la Centrala Nucleară, în caz de avarie, nu pentru transportul greu", a spus Mariana Mircea.

Ea a precizat că taxele sunt vechi de trei ani, "singura modificare făcută după 10 ianuarie fiind nişte precizări referitoare la cazurile excepţionale pentru ma şinile mai grele de 8,5 tone, care trebuie să solicite aviz înainte cu 36 ore, dar şi obligarea transportului de persoane de a efectua o staţie în oraş, pentru locuitorii oraşului".

Edilul a subliniat că primăria "nu vrea bani de la transportatori, ci doar limitarea traficului greu". Se poate renunţa la taxă, a mai spus ea. "Putem să nu mai lăsăm pe nimeni să devieze prin oraş“, a completat Mircea.

"Primăria Cernavodă nu a fost consultată când s-a luat decizia devierii prin oraş. Am fost anunţaţi cu o zi înainte, puşi în faţa faptului împlinit. Firma care repară podul peste ecluză e cea care a pus chiar şi indicatoarele de deviere... Primăria nu ia niciun ban. Cel mult, va beneficia eventual de reparaţii, dacă drumul prin oraş se deteriorează".

Municipalitatea şi liderul transportatorilor au convenit că vor organiza o întâlnire cu repre zentanţii CNADNR şi Prefectura Constanţa.

Termen de finalizare

Între timp, pe podul de peste Canalul Dunăre-Marea Neagră se lucrează la foc continuu. Însă, deşi CNADNR anunţa în luna ianuarie că lucrările vor fi finalizate într-un an, pe panoul montat în apropierea şantierului scrie negru pe alb că lucrările se vor finaliza în 730 de zile, pe 13 ianuarie 2013, adică peste doi ani. 60 de lei pe zi este taxa maximă de tranzit pentru maşinile de peste 8,5 tone