TAROM şi-a informat pasagerii că există un pericol. La 24 februarie a fost înregistrat acest incident în urma căruia hackerii au pus mâna pe datele ce aparţin pasagerilor din toată lumea, inclusiv celor care au zburat cu avioanele TAROM.

Ce spune TAROM despre incident

„Ne pare rău să vă informăm că componente din mediul de operare al serviciului SITA PSS, prin care SITA este partener al TAROM și al SkyTeam, a fost recent subiectul unui atac cibernetic foarte sofisticat (24 februarie 2021), conducând la un incident de date care implică anumite date ale pasagerilor, care au fost stocate pe serverele SITA Passenger Service System (US) Inc., cum ar fi nume, adresă, naționalitate, număr de pașaport, gen, dată de naștere, numărul călătorilor frecvenți”, se arată în notificarea TAROM.

SITA este compania care furnizează servicii pentru aproape toate companiile aeriene, inclusiv pentru TAROM. De altfel, reprezentanţii SITA recunoșteau în februarie că un atac cibernetic de proporții a expus datele pasagerilor din toată lumea.

În prim-plan apar pasagerii care au călătorit cu 90% dintre companiile aeriene prezente pe piaţa de profil. Au fost expuse diverse date de călătorie precum nume, adrese, naționalități, numere de pașapoarte, gen și date de naștere.

Operatorul național de transport aerian a recunoscut problemele şi a trimis un e-mail pasagerilor. Amintim că SITA e partener Sky Team, care reprezintă o alianță globală ce cuprinde nu mai puțin de 90% dintre companiile aeriene de pe glob.

Hackerii nu au parolele și conturile de la bancă. Încă

TAROM, Air Europa, Air France, Alitalia, China Airlines, China Eastern, Czech Airlines, KLM Royal Dutch Airlines şi Korean Air sunt doar câteva dintre companiile afectate.

Conform antena3.ro, hackerii n-au reușit să afle detalii legate de conturile bancare sau parole. TAROM afirmă că Sky Team „oferă celor peste 630 de milioane de pasageri anuali, un sistem mondial de aproximativ 14.500 de zboruri zilnice, acoperind 1.150 de destinații în 175 de țări”.

Compania SITA administrează și gestioneaă sistemele de vânzări de bilete și de control al bagajelor, dar au existat numeroase situații în care compania s-a confruntat cu probleme. Astfel a fost afectata instructura de pe mai multe aeroporturi, inclusiv cea din România.