Evenimentul Zilei > Economie > Revoluție la TAROM. Cuibul uriaș de șefi din interiorul companiei
Revoluție la TAROM. Cuibul uriaș de șefi din interiorul companiei

Revoluție la TAROM. Cuibul uriaș de șefi din interiorul companiei

În compania aeriană TAROM, există un șef la nouă angajați, motiv pentru care trebuie să se facă o restructurare în vederea eficientizării activității companiei.

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a declarat că în cadrul companiei TAROM  lucrează în jur de 129 de șefi, iar acest lucru se reflectă și în rezultatele financiare. Potirivt spuselor sale, planul de restructurare aprobat de Consiliul de Administrație prevede reducerea numărului de angajați cu aproximativ 600 de persoane.

„Cum spuneam, reducerea numărului de personal – în proiectul aprobat de Consiliul de Administraţie erau vizate aproximativ 600 de persoane care vor primi salarii compensatorii între 6 şi 8 salarii medii. Sigur, înainte vom vedea ce se întâmplă cu plecările voluntare şi câţi vor opta pentru plecările voluntare. Din păcate, la TAROM avem un şef la nouă angajaţi. Sunt 192 de şefi”, a declarat ministrul Transporturilor într-o conferință de presă.

Lucian Bode a precizat că peste 100 de angajați ai companiei TAROM au acceptat să plece volunar și, conform prevederilor legale, vor primi între 6 şi 8 salarii medii în compensaţie.

„Sunt deja peste 100 de angajaţi ai companiei TAROM care au accesat varianta de plecări voluntare. Am extins perioada în care pot să opteze pentru acest demers. Vom finaliza această etapă de restructurare de personal în paralel cu reorganizarea activităţii agenţiilor externe şi interne, în paralel cu renegocierea tuturor contractelor pe care noi le avem acolo pe combustibil. Foarte important, cel mai important, cred eu, faptul că avem o flotă diversificată şi nu avem o flotă uniformă ne duce la costuri mult mai mari decât într-o companie care are o flotă uniform”, a mai spus Lucian Bode.

Când va deveni profitabilă TAROM

Chiar și așa, compania TAROM va fi susținută de Guvern pentru a deveni profitabilă, iar dacă va respecta planul de restructurare, undeva în 4-5 ani va deveni profitabilă.

„TAROM a intrat în această criză sanitară într-o situaţie proastă, mai rău de atât nu se putea. Ştiţi foarte bine că întreg sectorul aerian este grav afectat, au scăzut încasările cu peste 90-95%, dar preocuparea noastră a fost să sprijinim, aşa cum au făcut şi alte state, evident să sprijinim operatorul naţional TAROM cu acel ajutor de salvare care a fost accesat, cu acel ajutor de restructurare, cu acel ajutor pentru compensarea pierderilor COVID”, a declarat Lucian Bode.

Ministrul a subliniat că preocuparea ministerului pe care îl conduce, și care coordonează activitatea TAROM, este să ducă la bun sfârşit planul de restructurare a companiei pe toate palierele, inclusiv cel legat de resurse umane.

Lucian Bode a mai spus că flota TAROM va avea până la finalul anului viitor 23 de aeronave – nouă ATR-uri noi, patru Airbus-uri şi zece Boeing-uri.

 

Informaţiile publicate de evz.ro pot fi preluate de alte publicaţii online doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
Publicat in categoriile: Economie
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News
Accesează: