Mobilizare generală pe şantierele deschise la pasajul de la Băneasa, pe centura Bucureştiului şi pe autostrada Bucureşti-Ploieşti.
Niciun muncitor nu stă locului, niciun şef de proiect nu lipseşte la controlul-fulger al premierului Tăriceanu. Cu cât salopetele sunt mai murdare, cu atât vor vedea oficialii de la centru sporul cu care se munceşte.
„Am primit ordine stricte să se lucreze ca într-o zi obişnuită, ca să vadă şefii mari că nu se stă“, ne-a declarat un muncitor de pe şantierul deschis de Alpine pe centura de nord a Bucureştiului. Tăriceanu a cerut ca soluţiile tehnice adoptate acum mai bine de cinci ani pentru lărgirea la patru benzi a centurii Bucureştiului să fie readaptate nivelului ridicat de trafic care se înregistrează în prezent. „Dacă nu se fac modificări, centura va fi sugrumată imediat după deschidere“, a declarat Tăriceanu. Premierul a promis că în bugetul de anul viitor infrastructura va primi 6% din PIB.
Fiecare cu graficul lui
Pe şantierele deschise la pasajul Băneasa şi pe centura de nord a Bucureştiului a fost prezent şi primarul Capitalei, Sorin Oprescu, care a declarat că aici lucrările sunt întârziate cu de la cinci luni la un an. Nemulţumit de evoluţia lucărilor la pasaj s-a arătat şi Tăriceanu.
„Senzaţia mea e că lucrurile merg încet, încetişor şi cam deloc“, a declarat premierul. Principala problemă din perspectiva premierului o constituie lipsa unui grafic de lucrări care să conţină atât date referitoare la execuţia propriu-zisă, cât şi la exproprieri şi relocările de utilităţi. Ministrul transporturilor, Ludovic Orban, prezent alături de premier, a spus că există un grafic de lucrări, cel semnat cu firma de construcţii, nu unul aşa de elaborat precum îl cere premierul. A promis însă că un astfel de grafic va fi gata în cel mult o săptămână.
Pe centura de nord, linişte şi pace
Pe şantierul deschis în nordul centurii Bucureştiului de grecii de la Aktor era ceva mai linişte. În afara utilajelor care scormoneau de zor în pământul viitoarei centuri lărgite a Capitalei, doar câţiva muncitori mai stăteau în soarele puternic descărcând stâlpi din fier care vor susţine viitoarele pasaje de la centură. În rest, angajaţii aşteptau liniştiţi, în salopete noi, plecarea „mai marilor de la Bucureşti“. „Din aştia mai mici (de talia miniştrilor şi directorilor de la Drumuri - n.r.) au mai venit pe aici. Noi suntem cam 45 pe şantier în fiecare zi, însă doar vreo 15 suntem muncitori. Restul sunt ingineri care stau pe la birouri“, a declarat unul dintre muncitori.
AUTOSTRADĂ Întârzieri din cauza exproprierilor
După centura Bucureştiului, oficiali conduşi de premierul Tăriceanu au inspectat evoluţia lucărilor pe tronsonul cuprins între kilometrii 19 şi 62 ai viitoarei autostrăzi Bucureşti- Ploieşti, tronson pe care lucrează firma UMB Spedition, a omului de afaceri Dorinel Umbrărescu. Potrivit lui Ludovic Orban, ministrul transporturilor, lucrările sunt întârziate din cauza exproprierilor nefinalizate şi a acordului de mediu obţinut cu greutate. „Ministerul Mediului, împreună cu cel al Agriculturii şi cu Romsilva îngreunează inutil desfăşurarea acestor lucrări“, a declarat, ieri, Orban. Omul de afaceri Dorinel Umbrărescu a promis că va pregăti pentru asfaltare, până la finalul anului, 22 de kilometri, dacă CNADNR va finaliza exproprierile.