Neo bișnuită viață a avut până acum italianul Sandrone Dazieri (n.1964)! A fost bucătar timp de zece ani.
S-a înscris, apoi, la Facultatea de Științe politice pe care n-a absolvit- o. S-a făcut cunoscut și ca activist social, fiind și arestat în urma unei manifestații. A fost hamal, ca pe urmă să se angajeze corector al Editurii Telepress. După primul său roman (1999) a devenit redactorșef la Editura Mondadori, răspunzând de departamentul de literatură polițistă. Din 2006 s-a consacrat numai scrisului, cărțile sale fiind traduse în 20 de țări. Experiențele pe care le-a cunoscut l-au ajutat, cu siguranță, în cariera sa literară. A aflat întâmplări interesante, a stat de vorbă cu oameni din diverse straturi ale societății, le-a studiat comportamentul și le-a analizat psihologia. „Ucide-l pe Tată”, cel mai recent roman al său, beneficiază și el de această bună cunoaștere a realității. Povestea pe care a imaginat-o are toate ingredientele necesare unui thriller de înaltă ținută, care să te facă să-ți pui întrebări multă vreme după ce l-ai citit. Începutul său nu anunță, însă, desfășurarea de pro porții, complet ieșită din comun, a narațiunii. O mamă dispare misterios, împreună cu fiul ei. La prima vedere – un eveniment de fapt divers. Dar ce se întâmplă în continuare înseamnă descoperirea unor detalii din ce în ce mai uluitoare. Acumularea lor transformă întreaga istorie într-un caz cu multe semnificații tulburătoare și cu un deznodământ năucitor. Și cei doi care duc la bun sfârșit ancheta sunt cu totul și cu totul speciali. Polițista Colomba Caselli se reface în urma unei acțiuni în care fusese lăsată să creadă că dăduse greș. O secondează Dante Torre, care și el încearcă să se vindece după ce a trăit sechestrat mai mulți ani, fără ca nimeni să afle cine l-a răpit și l-a ținut prizonier. Angoasele de care sunt bântuiți eroii, frământările lor sufletești, dificultatea de a se adapta din nou și a-și continua viața în parametri firești, dar și lupta lor îndârjită de a-și învinge neliniștile și de a descifra o enigmă mult mai complexă decât părea inițial, sunt surprinse magistral de către acest autor (pentru prima oară tradus în românește), deja considerat un maestru al genului.