Super-profesorii care predau engleza altfel

Super-profesorii care predau engleza altfel

Mai mulți dascăli de engleză români au, începând de săptămâna trecută, acreditare să predea această limbă oriunde în lume. Trei dintre ei ne explică în ce constă tehnica lor de a atrage pe oricine să învețe cea mai populară limbă a momentului.

Doisprezece profesori de limba engleză din București, dar și din alte orașe ale țării, au primit de curând certificatul Cambridge CELTA, care le permite să predea engleza ca profesori non-nativi oriunde în lume. Cei 12 dascăli au urmat timp de patru săptămâni cursul intensiv de pregătire susținut pentru prima dată în România de Shakespeare School, acreditat de Cambridge Language Assessment din cadrul Universității Cambridge ca centru de pregătire și examinare CELTA.

Antrenați în sesiuni de discuții despre propria metodă de predare, profesorii cursanți au învățat cum să fie mai eficienți pentru a oferi elevilor cursuri de calitate. Au fost evaluați continuu, în funcție de prestația de la orele demonstrative, temele scrise și gradul de implicare pe parcursul trainingului, iar la finalul cursului au primit acreditarea Cambridge CELTA. A fost primul an în care profesorii de limba engleză din România au avut posibilitatea de a se pregăti pentru a susține acest examen.

Interactivitatea, cheia învățării eficiente

„Cursul mi-a oferit oportunitatea de a urmări profesori experimentați și de a primi de la ei feedback-uri personalizate și constructive. Am învățat cum monitorizezi elevii și care este metoda cea mai eficientă de lucru cu ei. Am învățat că e important să fii relaxat și să oferi elevilor încredere, să merg mai mult pe metoda comunicativă, fără să pun accent pe traducere. Sistemul se bazează pe modul în care se învață și limba maternă, într-o formă cât mai naturală, adică pe activități interactive care-i prind foarte ușor pe copii”, spune Mara Blaj, profesor de limba engleză în București și cursant Cambridge CELTA la Shakespeare School.

Nu au în gând să plece din țară

Marilena Chirculete, profesor de engleză, a optat pentru cursurile CELTA din motive speciale. „Nu faptul că voi preda în afară m-a determinat să mă înscriu la acest curs, ci pentru că am obținut cea mai cunoscută diplomă pe care un profesor de engleză o poate obține. M-am gândit să predau în afară, este o opțiune pe care nu o poate neglija un profesor care are o diplomă CELTA, mai ales că este mult de muncă pentru a o obține, însă mai importantă mi s-a părut informația pe care am primito la curs. La cursurile noastre elevii care aleg să învețe engleză se simt în largul lor, îi atragem prin faptul că suntem foarte apropiați de ei, avem o relație specială”.

Stimulați prin concursuri de eseuri și ortografie

Elena Bran, un alt cursant, este de părere că „posibilitatea de a preda în afară este visul oricărui profesor, la fel și acela de a avea libertate de mișcare, de a te încadra întrun sistem internațional. Cred că important este că oferim elevilor noștri un sentiment de securitate. Avem diverse metode care pun foarte mult accent pe comunicare, dar și metode menite să le îmbunătă țească exprimarea în scris. În plus, pe lângă activitatea de la ore, copiii sunt implicați în competiții care sunt de mare ajutor în procesul de învățare a unei limbi străine: concursuri de eseuri, de ortografie etc.”

Acreditarea Shakespeare School ca centru de pregătire Cambridge CELTA adaugă România pe lista celor 130 de țări care organizează astfel de cursuri. Shakespeare School va organiza un al doilea curs de pregătire și certificate CELTA în luna ianuarie 2015.