Un succesor al Starbucks se deschide în Rusia. Stars Coffee a fost prezentată oficial la Moscova, cu 24 de ore înainte ca toate cafenelele să înceapă să primească iubitorii de cafea.
Marca originală a fost una dintre numeroasele corporații care au părăsit Rusia după invazia Ucrainei de către Vladimir Putin. Rapperul Timati și restauratorul Anton Pinskiy au cumpărat activele și folosesc aceleași locații.
O copie a Starbucks
Starbucks avea 130 de magazine în Rusia și aproape 2.000 de angajați. Va fi o redeschidere treptată în această lună și în următoarea, a spus dl Pinskiy. Noul logo prezintă o imagine a unei femei cu o stea deasupra capului. Fiind interzis să folosească logo-ul Starbucks, Timati a spus că vrea să găsească o oarecare continuitate.
Brandingul, cu forma sa circulară și „genul feminin” contrastează frumos cu „culoarea maro”, a spus el. Totuși, este maro doar pe exterior. În mijloc, este verde. El a recunoscut, totuși, că „percepțiile oamenilor pot fi diferite”. Starbucks a refuzat să comenteze asemănarea logo-ului și a numelui.
Stars Coffee își importă boabele de cafea din America Latină și Africa, a spus dl Pinskiy, în timp ce furnizorii de alte articole au sediul în Rusia. „Tocmai am găsit alți furnizori și pentru că angajații au făcut totul corect, avem un produs despre care credem că va fi competitiv”, a spus el, potrivit Sky News.