Ce muzică preferă să asculte românii, atunci când ies în oraș. Studiu
- Cristian Raducanu
- 26 octombrie 2023, 22:20
Aproximativ 90% dintre români își rezervă 30 de minute zilnic pentru a asculta muzică, în timp ce 10% petrec mai mult de 5 ore pe zi ascultând piesele favorite.
Un studiu recent relevă faptul că aproxmativ 87% dintre români petrec cel puțin 30 minute pe zi ascultând muzică, în timp ce unul din zece români petrece mai mult de 5 ore ascultând piesele favorite.
Aproximativ 90% dintre români ascultă muzică cel puțin 30 de minute pe zi
Autorii studiul Reveal Marketing Research și-au propus să contureze o imagine de ansamblu asupra rolului pe care îl are muzica în viața de zi cu zi a românilor dar și a obiceiurilor de consum muzical.
Astfel, cercetarea sugerează că 49% dintre persoanele intervievate iubesc muzica într-o foarte mare măsură. Totodată, același studiu mai indică faptul că muzica de fundal influențează starea de spirit și comportamentul. O ipoteză confirmată de 90% dintre intervievați.
„O muzică cunoscută şi potrivită influenţează ritmul în care românii consumă şi petrec timp când ies în oraş. Voluntar sau involuntar, fie că ne place sau că ne provoacă sentimente mai puţin plăcute, muzica ne însoţeşte pretutindeni, pe stradă, în maşină, la birou, cu ocazia ieşirilor în oraş sau acasă.
Conform studiului, ieşitul în oraş este una dintre principalele activităţi de timp liber ale românilor, iar muzica cunoscută care se aude pe fundal în diferitele locaţii publice vizitate poate influenţa starea de spirit şi comportamentul în cazul a 91% dintre români", susţin autorii studiului.
55% dintre respondenți sunt dispuși să recomande locațiile publice în funcție de muzică
Pentru șapte români din 10 este foarte important să audă piesele preferate în restaurantele sau terasele pe care le frecventează.
„Cum era de aşteptat, iubitorii de muzică se diferenţiază ca fiind cei cărora le place cel mai mult să petreacă timp liber în baruri şi pub-uri, 31% frecventând săptămânal astfel de locaţii (vs. 25% total eşantion). Mai mult decât atât, aceşti consumatori declară într-o măsură semnificativ mai mare că ar fi deschişi să viziteze mai des diferite locaţii publice în care se ascultă muzică cunoscută (82% vs. 70% total eşantion) şi mai predispuşi să scoată mai mulţi bani din buzunar în baruri, pub-uri (47% vs. 42% total eşantion) sau în restaurante, terase (46% vs. 42% total eşantion) dacă atmosfera creată de muzică este una pe placul lor", se mai arată în raport.
Un aspect care merită menționat constă în faptul că muzica nu este doar o modalitate de relaxare. Ci și un instrument de mărurare a fidelității pentru locațiile publice. Adică, 55% dintre respondenți au declarat că sunt dispuși să recomande cafenelele sau terasele în funcție de muzica de pe fundal.
„Muzica este un limbaj pe care toţi îl înţelegem şi este cu siguranţă un instrument ce poate influenţa starea generală de spirit întrucât oamenii o folosesc pentru a-şi personaliza sau crea atmosfera dorită acasă, având în acelaşi timp o importanţă deosebită şi în diferitele tipuri de locaţii şi medii exterioare frecventate de indivizi.
Rezultatele studiului nostru confirmă faptul că muzica cunoscută este un instrument puternic ce poate influenţa stările de spirit, percepţiile şi comportamentele consumatorilor în funcţie de diferitele contexte sociale în care se găsesc", adaugă autorii studiului.
66% dintre respondenți consideră genul muzical un crietriu de departajarea în alegerea localului
De altfel, studiul mai relevă faptul că 66% dintre respondenți consideră genul muzical un crietriu de departajarea în alegerea localului. Cât despre preferințele muzicale preferate de români, nu se difernțiază vreun gen anume. Rock-ul conduce cu 41%, urmat îndeaproape de genul rap(40%).
„Se observă un procent semnificativ mai mare în rândul respondenţilor cu vârste cuprinse între 35-44 ani (72%) şi al iubitorilor de muzică (81%). Cele mai populare genuri muzicale ascultate de români atunci când ies să se distreze în baruri şi pub-uri sunt muzicapop/hip-hop/ rap (40%), rock (41%) şi dance/electronică (38%).
În cazul restaurantelor şi teraselor regăsim în topul preferinţelor muzica tradiţională/populară (38%), blues (37%) şi jazz (35%), iar în momentele când aleg să viziteze cafenele sau cofetării, românii preferă mai degrabă muzica blues (30%) şipop/hip-hop/rap (29%).", mai arată cercetarea.
Studiul inițiat de Reveal Marketing Research s-a desfășurat în perioada iulie 2023, pe un eșantion de 818 respondenți cu vârste de peste 18 ani care utilizează internetul. Cercetarea s-a desfășurat în mediul urban, iar eroarea maximă de eșantionare este +/- 3,5% cu un nivel de încredere de 95%, informează Agerpres.