Strategia de modernizare a căilor ferate, pe masa Guvernului. Principala direcție
- Ionel Sclavone
- 12 noiembrie 2020, 14:42
Strategia de dezvoltare a infrastructurii feroviare, aferentă perioadei 2021 – 2025 se bazează pe lucrări de întreținere, reparații și modernizare a mai multor tronsoane de cale ferată.
Pe ordinea de zi a ședinței de Guvern de joi, 12 noiembrie, se află mai multe proiecte de acte normative care trebuie aprobate, între care și „Strategia de dezvoltare a infrastructurii feroviare 2021-2025”. Conform acestui document, în următorul interval de timp, se vor derula mai multe lucrări de întreținere și modernizare pe mai multe tronsoane de cale ferată de pe teritoriul României, astfel încât să se mențină circulația trenurilor în bune condiții.
„Prezentul proiect de hotărâre stabileşte direcţiile de acţiune strategică necesare pentru reabilitarea transportului feroviar pe piaţa internă a transporturilor şi pentru integrarea în sistemul feroviar unic european”, se arată în nota de fundamentare care însoțește proiectul de act normativ.
Potrivit acestuia, prin această strategie se stabilește fundamentarea necesităților de finanțare în vederea reabilitării și modernizării infrastructurii feroviare, astfel încât aceasta să ajungă la un nivel de competitivitate comparabil cu cea din statele Uniunii Europene
„Scopul principal al strategiei de dezvoltare a infrastructurii feroviare constă în fundamentarea necesităţilor de finanţare a infrastructurii feroviare. Strategia identifică drept principală prioritate creşterea competitivităţii transportului feroviar pe piaţa internă, în principal prin creşterea nivelului de performanţă al infrastructurii feroviare”, se arată nota de fundamentare.
Principala direcție de acțiune
Strategia propusă de Guvern acoperă toate documentele importante ale dezvoltării infrastructurii, de la mentenanță, operare și până la reabilitare, respective înnoirea și modernizarea tronsoanelor de cale ferată.
„Strategia acoperă toate domeniile relevante ale dezvoltării infrastructurii feroviare, respectiv: mentenanţa (întreţinere şi reparaţii), operarea, reînnoirea şi modernizarea/dezvoltarea”, se mai arată în nota de fundamentare a proiectului de act normativ.
Tot acolo se menţionează că principala direcţie de acţiune pe linia creşterii competitivităţii transportului feroviar constă în recuperarea accelerată a restanţelor în ceea ce privește modernizarea infrastructurii feroviare.
„În acest sens, strategia propune un program eşalonat pe 15 ani care asigură în mare măsură eliminarea restanţelor existente şi care va genera o creştere relevantă a performanţelor infrastructurii feroviare”, se spune în document.